گسترش فرهنگ اقامه نماز در مدارس مورد توجه قرار گیرد

خمین - ایرنا - قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: گسترش فرهنگ اقامه نماز در مدارس مورد توجه جدی قرار گیرد و معلمان در این راستا تلاش ویژه‌ای به کار گیرند.

به گزارش ایرنا، احمد زرهانی روز دوشنبه در آیین اختتامیه طرح کشوری مبین در سال اجتماعات بیت تاریخی امام خمینی(ره) خمین، افزود: دانش‌آموزان باید با فلسفه و آثار نماز آشنا شوند و بدانند که چرا باید در پیشگاه خداوند به رکوع و سجود روند.

وی بیان کرد: آموزش نماز به دانش‌آموزان باید با زبان ساده، بدون گویش‌های سنگین فقاهتی و در فهم دانش‌آموزان باشد.

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد: باید در مدارس به دانش‌آموزان فرصت صحبت داده شود و با سعه صدر و آغوش باز از آنها استقبال کرد، چراکه صحبت، زمینه‌ساز تغییر و تحول در آنها است.

زرهانی، خانواده را اثرگذارترین نهاد بر آموزش نماز عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس یک پژوهش صورت گرفته، ۹۰ درصد از دانش‌آموزان نماز را از مادر خود آموخته بودند و این مهم نشان می‌دهد که مادران معماران اندیشه و فرهنگ هستند.

وی گفت: برقراری ارتباط با دانش‌آموزان باید ۲جانبه باشد تا زمینه تغییرات مثبت ایجاد شود و شاید امروز نصیحت مستقیم راهکار مفیدی برای قشر جوان و نوجوان نباشد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، با تاکید بر اینکه باید مسیر تفکر اسلامی برای دانش‌آموزان مشخص شود، افزود: مربیان امور تربیتی باید مسایل روز را بدانند و برای دانش آموزان تبیین کنند.

زرهانی خاطرنشان کرد: تکیه‌گاه فکری و استدلالی دانش آموزان در مدارس باید قرآن، تفسیر قرآن و اهل بیت (ع) باشد و آموزش مسایل دینی در مدارس بر اساس معرفت و رشد انجام شود.

وی گفت: اتاق فکر در دنیای غرب مشغول برنامه‌ریزی برای تغییر فکر نسل جدید است و از تمام امکانات فرهنگی و جاسوسی خود در این زمینه استفاده می‌کند.

طرح مبین از ۲۳ آبان تا ۶ آذرماه جاری با حضور یک‌هزار نفر از روحانیون و مدیران مدارس از هفت استان، مرکزی، اصفهان، همدان، لرستان، کرمانشاه، قم و قزوین در اردوگاه فرهنگی و تربیتی امام خمینی(ره) خمین برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha