۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85304396
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعضای هیات علمی دانشگاه ها در حکمرانی سهیم می شوند

یاسوج- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور در حکمرانی به ویژه حوزه علم و فنآوری سهیم می شوند به آن معنا که دستاورد و نظریه های کارشناسی و بر پایه خرد جمعی این نخبگان در سیاست گذاری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه روز دوشنبه در نشست با روسا و اعضای هیات علمی دانشگاه هیا کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج افزود: برای تحقق این امر هیات های اندیشه ورز علم و فنآوری در استان های سراسر کشور ایجاد شده است و البته این موضوع باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: نشست های هیات اندیشه ورز علم و فنآوری در استان ها به صورت مستمر برگزار شود و نخبگان هر استان برنامه ها را به صورت مسله به مسله دنبال کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تصریح کرد: این نشست ها پیش از این بیشتر در دانشگاه تهران برگزار می شد اما با توجه به تنوع مسائل استان های سراسر کشور تعمیم داده شده است.

خسروپناه یادآور شد ۱۰۰ میز در قالب چهار قرارگاه برای دنبال کردن مسائل هیات های اندیشه ورز علم و فنآوری تدوین شده تا مسائل کشور به صورت علمی دنبال شود.

وی عنوان کرد: امنیت غذایی،سند مهدویت،قرارگاه حجاب و عفاف،هوش مصنوعی،آیین ارتقای دانشگاه فرهنگیان از اسنادی است که در شورای انقلاب فرهنگی طی ۲ سال اخیر تدوین شده است.

خسروپناه افزود: در شورای انقلاب فرهنگی سند بدون راهبری تدوین نمی شود هر راهبری نظارت و ارزیابی هم دارد.

وی تاکید کرد: همه نخبگان کوانتوم سراسر کشور شناسایی شده است و از این نخبگان استفاده خواهد شد.

اصطلاح کوانتوم در فیزیک، برای مقادیر گسسته از هر کمیت فیزیکی (به عنوان مثال بار الکتریکی، تکانه، انرژی و …) استفاده می شود. بنابراین به کمترین مقدار و کوچک ترین واحد مجزای ممکن آن کمیت، مقدار پایه و یا یک کوانتوم می گویند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha