رکود معلامات مسکن در تل‌آویو از زمان شروع طوفان الاقصی

تهران-ایرنا- یک رسانه صهیونیستی از رکود بی‌سابقه معاملات مسکن در کل سرزمین‌های اشغالی به ویژه تل‌آویو، از هفت اکتبر(۱۵مهر) تاکنون خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «گلوبز» از مهمترین روزنامه های اقتصادی در سرزمین های اشغالی در گزارشی نوشت: معاملات مسکن در تل آویو از زمان شروع جنگ(عملیات طوفان الاقصی) دچار رکود شده است.

این رسانه صهیونیستی نوشت: از هفت اکتبر(۱۵ مهر) تاکنون، خانه هایی که در بئرالسبع بزرگترین شهر منطقه صحرای نقب فروخته شده اند، بیشتر از تل آویو است.

روزنامه «گلوبز» به نقل از مرکز آمار و اداره مالیات رژیم صهیونیستی نوشت: از ابتدای جنگ تاکنون، ۱۷۴ خانه در قدس فروخته شده که بیشتر از هر شهر دیگر اسرائیل(سرزمین های اشغالی) است. ۳۲۸ خانه در همین ماه در سال گذشته در این منطقه فروخته شده که ۴۷ درصد بیشتر از امسال است.

این رسانه صهیونیستی، تعداد خانه های فروخته شده در حیفا را نیز ۱۴۸ خانه اعلام کرد و نوشت: در این شهر، نیز شاهد رکود ۴۸.۲ درصدی بوده ایم.

«گلوبز» رکود معاملات مسکن در دیگر مناطق سرزمین های اشغالی را به این ترتیب نشان داد: پتخ تیکوا با ۱۱۴ معامله(۲۲.۴ درصد کمتر از سال قبل)، بئرالسبع با ۸۴ معامله(۶۸.۵ درصد کمتر)، نتانیا با ۷۸ معامله(۴۲.۶ درصد کمتر)، خولون با ۶۳ معامله(۷۳.۴ درصد کمتر) تل آویو با ۵۳ معامله(۶۵.۶ درصد کمتر)، عسقلان با ۵۳ معامله(۷۸ درصد کمتر)، اشدود با ۵۱ معامله(۶۵.۸ درصد کمتر)، ریشون لتسیون با ۴۵ معامله(۶۸.۵ درصد کمتر).

این رسانه اقتصادی رژیم صهیونیستی نوشت: مساله امروز اقتصاد اسرائیل فقط تورم و رکود در حوزه مسکن به ویژه در تل آویو نیست بلکه بالا رفتن تورم و بیکاری است که تبعات آن حتی بعد از پایان جنگ هم اقتصاد کل را با چالش مواجه خواهد کرد.

«گلوبز» نوشت: معلوم نیست که آیا اقتصاد (رژیم) اسرائیل بعد از پایان جنگ غزه خواهد توانست خود را بازیابی کند یا خیر.

به گزارش ایرنا، اگرچه فشارهای بین المللی و دست برتر مقاومت فلسطین در میدان نبرد، نقش موثری در پذیرش آتش بس توسط رژیم صهیونیستی داشته، اما نباید کسری بودجه و بحران اقتصادی این رژیم را نیز در پذیرش این موضوع نادیده گرفت.

بیش از هفت دهه اشغالگری رژیم صهیونیستی و پایبند نبودن آن به معاهدات بین المللی و اصول انسانی نشان داد که چیزی جز مقاومت مسلحانه، پاسخ اشغالگری نیست.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفت اکتبر(۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد.

جنایات رژیم صهیونیستی واکنش شدید مردم آزاده جهان و مسلمانان را در سراسر جهان در پی داشت و بسیاری از دولت ها و نهادهای بین المللی نیز مجبور به تبعیت از افکار عمومی و محکوم کردن این جنایات شدند.

با وجود فشار افکار عمومی جهان، بسیاری از دولت های غربی از جمله دولت های انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا بر حمایت همه جانبه و بی قیدوشرط از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تاکید کردند.

رژیم اشغالگر اواخر هفته گذشته، شکست در عملیات خود علیه مقاومت فلسطین را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (به وقت محلی) آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha