۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۵۶
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85304856
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک‌هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی در مساجد خوزستان فعال است

دزفول - ایرنا - دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: یک هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی در مساجد خوزستان فعال بوده که این کانون‌ها سالانه ده‌ها هزار برنامه متنوع فرهنگی، هنری، اجتماعی و آموزشی اجرا می‌کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین قاسم سمیری عصر دوشنبه در آیین آغاز به کار پنج کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان شوش در دفتر امام جمعه این شهرستان افزود: راه‌اندازی شورای سیاست‌گذاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در خوزستان موجب تحول در سطح مساجد استان شد.

وی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های کم‌نظیر مساجد در سطح محلات خوزستان ادامه داد: تجهیز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان اولویت در دستور کار است و با تخصیص اعتبار لازم امیدواریم تا پایان امسال روند تجهیز کانون‌ها در خوزستان آغاز شود.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد خوزستان افزود: با فعالیت شورای سیاستگذاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در خوزستان، ساماندهی، انسجام و ارتقای فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری با جدیت دنبال می شود.

وی ادامه داد: سهمیه بیمه برای مدیران کانون‌های فرهنگی با استفاده از هنر کارت به خوزستان تخصیص داده شده است که این مهم می تواند بخشی از نگرانی‌های مدیران این کانون‌ها را برطرف کند.

حجت الاسلام سمیری با تاکید بر اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت بانوان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تصریح کرد: فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری ویژه خواهران در خوزستان آغاز شده است که تحقق این امر موجب ارتقای فعالیت و اثرگذاری مساجد در سطح محلات می شود.

یک‌هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی در مساجد خوزستان فعال است
مساجد سنگر مستحکم مقابله با هجمه فرهنگی و عقیدتیِ دشمن است

امام‌ جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوش نیز در این آیین با بیان اینکه مسجد نقش اساسی در تمدن سازی اسلامی دارد افزود: مسجد در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش محوری در روشنگری، بصیرت افزایی و بسیج عمومی به جبهه‌های حق علیه باطل داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی علیزاده اصل افزود: مسجد به ویژه در شرایط کنونی مصداق سنگری مستحکم در برابر تهاجم فرهنگی و عقیدتی است و باید از ظرفیت مساجد در راه خنثی‌سازی هجمه‌های دشمن و شبهه‌افکنی آن‌ها بهره برد.
وی با اشاره به اهمیت ایجاد کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد ادامه داد: فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد موجب رونق و پویایی مساجد می شود به همین دلیل اهتمام به ایجاد این کانون‌ها مورد تاکید است.

یک‌هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی در مساجد خوزستان فعال است

بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مورد تاکید است

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش هم در این آیین، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را ظرفیتی کم‌نظیر دانست و گفت: حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری در شوش مورد تاکید شورای فرهنگ عمومی این شهرستان است.

علیرضا چرخابی، حمایت و همکاری جدی دستگاه‌ها از کانون‌های فرهنگی هنری فعال در شوش را خواستار شد و افزود: ظرفیت و استعدادهای فراوانی در مساجد شوش وجود دارد که تا کنون از این ظرفیت به خوبی بهره گرفته نشده است.

وی ادامه داد: رونق و پویایی کانون‌های فرهنگی هنری با استفاده از ظرفیت مساجد در تولید آثار فاخر و کشف استعداد و خلاقیت‌ها مؤثر است

به گزارش ایرنا، در این آیین مجوز پنج‌ کانون فرهنگی هنری مساجد شامل کانون "المصطفی(ص)" مسجد امام حسن مجتبی(ع) روستای عمله سیف، کانون "رحمة للعالمین" مسجدالنبی شهر حر، کانون "شهید قاسم سلیمانی" مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای سید عباس، کانون "موسی کاظم(ع)" مسجد امام موسی کاظم(ع) روستای ترویح و کانون "مهدی موعود (عج) " مسجد امام خمینی(ره) روستای بیت لوسی واگذار شد.

تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان‌های شوش و کرخه به ۷۹ واحد افزایش یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha