مساجد در بازطراحی نظام فرهنگی کشور تاثیرگذاری مطلوبی خواهند داشت

اهواز- ایرنا- رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به راه‌های جذب جوانان در مساجد گفت: مساجد در عرصه بازطراحی نظام مهندسی فرهنگی کشور نقش تاثیرگذار و مطلوبی خواهند داشت.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام کمال خداداده روز یکشنبه در نشستی با اهالی رسانه در اهواز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، رشد و تربیت را امری بلند مدت و متأثر از علل مختلف عنوان کرد و اظهار کرد: برای جبران بخشی از ضعف‌های حوزه تربیت فرهنگ و هنر باید نگاه را به مکان‌هایی همچون مساجد که دیدگاه توحیدی و انقلابی دارند معطوف کرد.

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور بر ضرورت بازطراحی در عرصه نظام مهندسی فرهنگی کشور تاکید کرد و گفت: قطعا مساجد در این حوزه می تواند تاثیرگذاری های مطلوبی برای جامعه داشته باشد.

وی اصلاح ساختار و گفتگو با زبان هنر را از جمله عوامل ایجاد جذابیت برای جوانان و نوجوانان عنوان کرد و هدف از کارهای فرهنگی و هنری در مساجد را انجام کار تربیتی و جمعی و ایجاد حال خوب دانست.

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به جدیدترین ساختار شورای سیاست‌گذاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد توضیح داد: اعضای این شورا باید از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد حمایت کنند اگر این شورا به خوبی تبیین شود دیگر شاهد موازی کاری نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه زمانی زیست‌بوم زندگی مردم بر مبنای مسجد بود توضیح داد: سبک زندگی که امروز برای مردم ایجاد کرده‌ایم به گونه‌ای است که موانع آن‌ها برای حضور در مساجد را برطرف نکرده و مردم وقتی برای حضور در مسجد بودن ندارند.

خداداده افزود: وقتی از حضور نوجوانان و جوانان صحبت می‌شود باید دید که نهادهای فرهنگی و تربیتی سبک زندگی را چگونه طراحی کرده‌اند که حضور آنان در مسجد گنجانده شود.

وی تاکید کرد: در حوزه مدیریت و اداره مسجد همواره انجام اقدامات جهادی ضروری است که اگر این اتفاق بیفتد همه کارها ثمر می‌دهد.

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور اضافه کرد: باید توجه داشت که کارنامه ما در حوزه فرهنگ، صفر نیست اما با قله ایده آل و آرمان‌ها فاصله داریم؛ بنابراین تداوم روحیه بسیجی و جهادی در انجام امور ضروری است.

وی در پایان درخصوص شکل گیری "مجمع اخوت جهان اسلام" گفت: مقدمات این طرح در مساجد سوریه، لبنان و عراق اجرایی می شود که در همین راستا تلاش داریم که مساجد به عنوان نهادهای مردمی با هم ارتباط داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha