ساماندهی پارک‌های بین راهی مهریز یزد ۲۰۰ میلیارد ریال بودجه نیاز دارد + فیلم

یزد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز یزد گفت: برای ساماندهی و تکمیل ۲ پارک اصلی بین راهی شامل گلستان یک و ۲ در کنار جاده یزد به مهریز با ۱۵ سال سابقه به ۲۰۰ میلیارد ریال بودجه نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، " علی دهقان " شامگاه دوشنبه در نشستی با خبرنگاران مهریز افزود: بعد از این مدت سابقه در شروع عملیات اجرایی ۲ پارک گلستان شهرستان، هنوز فقط حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه این ۲ پارک در کنار جاده اصلی شمال به جنوب کشور در مهریز قرار دارد ادامه داد: آمادگی کامل در چارچوب مقررات برای جلب مشارکت بخش خصوصی برای همکاری در تکمیل و ساماندهی پارک‌ها وجود دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه جانمایی ۲ پارک برای استفاده مسافران و شهروندان بسیار مناسب است ابراز امیدواری کرد تا بخش خصوصی برای تکمیل آن همکاری کند.

دهقان به اهمیت حفظ فضای سبز موجود شهرستان در شهر و مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: مجموع بودجه‌ای که سالانه برای حفظ و نگهداری فضای سبز شهرستان اختصاص می‌یابد فقط ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال است.

وی اظهار کرد: برای حفظ فضای سبز شهرستان سالانه به بیش از ۲۰ میلیارد ریال بودجه نیاز داریم که باید در این خصوص پیگیری و اقدام مناسب در استان به عمل آید.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۵۰ هزار مترمربع از اراضی ملی شهرستان در مناطق مختلف رفع تصرف شده است.

دهقان بیان کرد: در این خصوص برای ۳۵ نفر در قالب ۱۷ پرونده اقدام قضایی صورت گرفته و بیشتر کار تصرفی در ۲ دهستان تنگچنار و میانکوه در بخش مرکزی مهریز است.

وی از شهروندان خواست در بخش مرکزی و مناطق ییلاقی مهریز در صورت مشاهد هرگونه تصرف اراضی ملی مراتب را برای برخورد قانونی با تلفن گویای ۱۵۰۴ اعلام که اقدام می‌شود.

این مسئول در پایان به سوالات خبرنگاران شهرستان پاسخ داد.

بخش مرکزی مهریز شامل دهستان‌های میانکوه، ارنان، تنگچنار، بهادران و خورمیزات است و از جمعیت ۵۵ هزار نفری این شهرستان حدود ۳۰ درصد در روستاها زندگی می‌کنند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha