بررسی بحران انسانی در غزه محور دیدار دموکرات‌های سنای آمریکا با مقامات ارتش اسرائیل

تهران-ایرنا- شبکه آمریکایی " ان‌بی‌سی نیوز" با تاکید بر افزایش منتقدان دولت ایالات متحده که با رویکرد جو بایدن در قبال نسل‌کشی فلسطینیان در غزه مخالفت میکنند، از دیدار گروهی از دموکرات‌های سنا آمریکا با شماری از مقامات ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از این شبکه خبری، ‌در نشست مهمی که شامگاه دوشنبه با حضور دست‌کم ۱۰ تن از سناتورهای دموکرات با مقامات ارشد ارتش رژیم صهیونیستی در ساختمان کاپیتول (ساختمان کنگره) برگزار شد، موضوعات مهمی درباره بحران انسانی در غزه مورد بررسی قرار گرفت.

طبق این گزارش، ‌سناتور برایان شاتز، یکی از شرکت‌کنندگان در این نشست صحبت‌های طرف آمریکایی را "رک و بی‌پرده" توصیف کرد.

این دیدار محرمانه نبود، اما سناتورها جزئیات بحث را محرمانه نگه داشتند و مقامات ارتش رژیم صهیونیستی هم اظهار نظری درباره آن نداشتند.

این نشست در حالی برگزار شد که تعداد فزاینده‌ای از دموکرات‌های سنا نسبت به تلفات غیرنظامی و تخریب اموال فلسطینیان در غزه در نتیجه عملیات وحشیانه رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرده‌اند.

برنی سندرز، سناتور ترقی‌خواه سنا با اشاره به این که هرگونه کمک ایالات متحده به رژیم صهیونیستی باید در شرایط خاصی صورت بگیرد، ارسال ۱۴ میلیارد دلار کمک بدون قید و شرط به رژیم صهیونیستی را زیر سوال برد.

وی تصریح کرد: "‌مردم آمریکا نگران آمار بالای زنان و کودکانی هستند که تاکنون کشته شده‌اند. "

سندرز پیشتر خواستار مشروط کردن کمک به اسرائیل به مجموعه‌ای از عوامل از جمله "پایان دادن به بمباران بی‌رویه"، "توقف گسترش شهرک‌سازی" و "تعهد به مذاکرات صلح گسترده برای راه‌حل دو کشور" شده بود.

سناتور کریس ون هولن، که در این نشست حضور داشت به تازگی نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا ارسال و در آن تاکید کرده بود رعایت قوانین جنگ برای اسرائیل "بسیار لازم" است.

این نامه که توسط ۲۶ سناتور امضا شده، از دولت آمریکا می خواهد تا اطلاعات بیشتری در مورد اولویت‌های ایالات متحده در رابطه با رژیم صهیونیستی و غزه و همچنین ارزیابی کاخ سفید از راهبرد نظامی این رژیم ارائه کند.

قانونگذاران قرار است در مورد درخواست کاخ سفید برای کمک بیشتر ایالات متحده به رژیم صهیونیستی و اوکراین تصمیم گیری کنند.

گفتنی است ماه گذشته، بایدن از کنگره خواست بیش از ۶۱ میلیارد دلار به اوکراین و بیش از ۱۴ میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی کمک کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha