۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۱
کد خبرنگار: 2487
کد خبر: 85305457
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعزام کاروان سلامت هلال احمر به مناطق محروم

۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۱
کد خبر: 85305457
اعزام کاروان سلامت هلال احمر به مناطق محروم

تهران - ایرنا - رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از اعزام کاروان سلامت به مناطق محروم به مناسبت فرا رسیدن روز داوطلب و هفته بسیج خبر داد.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال‌احمر؛ وحید سلیمی روز سه شنبه با اشاره‌ به‌ نزدیک شدن به روز داوطلب و به مناسبت هفته بسیج، گفت: باتوجه‌ به وظایف سازمان داوطلبان، کاروان‌های سلامت به‌منظور کمک به محرومیت ‎زدایی، در مناطق کم‌برخوردار برگزار می‎‌شود.

وی با بیان اینکه از ششم آذرماه پزشکان داوطلب در قالب کاروان سلامت در مناطق محروم حاضر شدند، از استان‌های ایلام، کرمانشاه، یزد، بوشهر، مرکزی، آذربایجان غربی و کرمان به عنوان استان هایی نام برد که پزشکان با هدف خدمت رسانی به مردم در قالب این کاروان ها حضور یافتند.

سلیمی ارایه خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی رایگان شامل ویزیت عمومی، خدمات دندانپزشکی و مامایی و مشاوره طب سنتی و سوزنی را از جمله برنامه های این کاروان سلامت دانست و گفت: در حاشیه اجرای کاروان سلامت مباحث آموزشی بهداشت دهان و دندان نیز به دانش‌آموزان روستا ارائه شد.

رئیس سازمان داوطلبان خاطر نشان کرد که این کاروان ها خدماتی چون تست سنجش سلامت، کنترل فشارخون، قد و وزن ارایه می دهند.

سلیمی هدف از راه اندازی کاروان های سلامت را افزایش سلامت روستاییان و کم‌کردن هزینه‌های درمانی و باتوجه‌به در دسترس نبودن پزشکان متخصص در این مناطق عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، چهاردهم آذر ماه(پنجم دسامبر) مصادف با روزجهانی داوطلب فرصتی برای ترغیب و حمایت از خدمات افراد داوطلب نظام سلامت است که بدون هیچ چشم‌داشتی، ضمن امدادرسانی و کمک به مردم، با ارتقای سواد سلامت جامعه در حوزه‌های مختلف، سطح سلامت مردم را بهبود می‌بخشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha