افزایش مراکز جدید همودیالیز، دستور کار هلال‌احمر

تهران - ایرنا - معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمر گفت: با استفاده از تکنولوژی بومی و در همکاری با شرکت‌های دانش بنیان، راه‌اندازی مراکز دیالیز جدید در دستور کار این جمعیت قرار دارد.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال احمر، پیمان نامدار اظهار داشت: طرح نیازسنجی از سوی استان‌ها آغاز شده و پس از نیازسنجی کار وارد مرحله عملیاتی خواهد شد. بر همین اساس مراکز جدید همودیالیز نیز در سطح کشور تاسیس می‌شود.

وی با اشاره به همکاری تیم‌های درمان اضطراری جمعیت هلال احمر با فدراسیون جهانی صلیب سرخ افزود: در سال ۲۰۱۷ واحد تیم‌های بهداشت، درمان و اضطراری جمعیت هلال احمر ایران از سوی فدراسیون جهانی برای حضور در حوادث و سوانح بین‌المللی تأیید شد و تاکنون این تیم‌ها به عملیات بین‌المللی بنگلادش و لبنان اعزام شده است.

افزایش مراکز جدید همودیالیز، دستور کار هلال‌احمر

راه‌اندازی ۳۴ مرکز درمانی و ۴۶ مرکز واکسیناسیون برای ارائه خدمات در استان‌ها
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در پاسخ به این سوال که اکنون چه تعداد مراکز درمانی هلال احمر در کشور فعالیت دارد، اظهار داشت: اکنون ۳۴ مرکز درمانی و ۴۶ مرکز واکسیناسیون حسب نیاز به خدمات در استان‌ها راه اندازی شده است.

نامدار درباره نوع فعالیت این مراکز گفت: همه مراکز در چارچوب آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت فعالیت می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که در سال ۱۴۰۲ چه تعداد از حجاج واکسینه شدند، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود 91 هزار و 439 نفر از حجاج واکسینه شدند که نسبت به سال ۱۴۰۱ با رشد ۳۰ درصدی رو به رو بودیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha