کاروان سلامت کرمانشاه راهی روستاهای محروم گیلانغرب شد

قصرشیرین- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: کاروان سلامت این جمعیت متشکل از تیم‌های پزشکی راهی روستاهای مناطق محروم و کم برخوردار شهرستان گیلانغرب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمدباقر محمدی » روز دوشنبه در حاشیه اعزام کاروان سلامت به روستاهای دهستان محروم و مرزی ویژنان در بخش مرکزی گیلانغرب، افزود: این کاروان شامل ۲۲ نفر کادر درمان اعم از پزشک، ماما، رواشناس، امدادگر و کارشناسان بهداشتی هستند و خدمات ویزیت و توزیع بیش از ۶۰۰ میلیون ریال دارو را به بیماران مراجعه کننده ارائه می کنند.

وی اظهار کرد: در حاشیه ارائه خدمات درمانی و ویزیت بیماران و خدمات دارویی و بهداشتی همچنین کلاس های آموزش روانشناختی. کمک های اولیه احیا (cpr) برگزار می شود و فضای دوستدار کودک نیز برپا خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: اهدای تانکرهایی با گنجایش ۳۵۰ لیتر آب به چند خانواده نیازمند، غربالگری و کنترل فشار خون، توزیع لوازم بهداشتی و لوازم التحریر به دانش آموزان محروم به صورت رایگان از دیگر برنامه های این جمعیت است.

محمدی هدف از راه اندازی کاروان های سلامت را افزایش سلامت روستاییان و کم‌کردن هزینه‌های درمانی و باتوجه‌ به در دسترس نبودن پزشکان متخصص در این مناطق عنوان کرد.

شهرستان گیلانغرب با ۲ هزار و ۵۸۵ کیلومتر مربع گستره، دومین شهرستان بزرگ استان کرمانشاه و ۳۲ کیلومتر مرز مشترک با عراق متشکل از ۲ بخش گواور و مرکزی، (شهر گیلانغرب و سرمست) ۲۰۷ روستا دارد که اکنون ۱۹۷ روستای آن دارای سکنه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha