نمایشگاه شهدای غزه در قصرشیرین گشایش یافت

قصرشیرین- ایرنا- نمایشگاه شهدای غزه به همت گروه جهادی شهید «عابدین عباسی» و ناحیه مقاومت سپاه و آموزش و پرورش قصرشیرین روز سه‌شنبه با حضور جمعی از دانش‌آموزان و مسوولان در دبیرستان دوره اول متوسطه زینب کبری (س) گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نمایشگاه عکس شهدای شاخص قصرشیرین و شهدای مقاومت و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و سید حسن نصرالله در خصوص مقاومت مردم غزه و وظیفه مسلمانان در قالب عکس و پوستر و ماکت شهدای بیگناه غزه به نمایش درآمده است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه قصرشیرین در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در سخنانی با گرامیداشت هفته بسیج و بزرگداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مظلوم غزه، گفت: هیچ هنرمند و هیچ زبانی قدر نیست تا ذره ای از ایثارگری های شهدا را مکتوب کرده و به تصویر بکشند از این رو امام راحل فرمودند که «من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می خورم و از خداوند می خواهم تا مرا با بسیجیان محشور گرداند».

سرهنگ پاسدار «معارف الفتی» افزود: شهدا ناظر بر اعمال و رفتار ما و بهترین الگو در زندگی همه ما هستند از این رو خداوند در قرآن می فرمایند: «مپندارید کسانی که در راه خدا شهید شده کشته اند بلکه زنده اند و نزد خداوند روزی می خورند».

وی در ادامه با اشاره به جنایات صهیونیست های کودک کش، اظهار کرد: امروز آمریکا صهیونست ها را تا دندان مصلح کرده و انواع بمب های سنگرشکن را بر سر کودکان و مردم غزه فرو می ریزد.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه قصرشیرین گفت: امروز ملت مظلوم غزه آمار شهدا را با افتخار دنبال می کنند و مادران شهدا با افتخار اعلام می کنند شهدا را در راه خدا و در راه حفظ آرمان ها تقدیم کرده اند اما رژیم صهیونیستی آمار تلفات انسانی و تجهیزات و نفربرهایش را پنهان کرده و این نشان از ضعف و رذالت و شکست آن ها دارد.

وی اضافه کرد: این نمایش در قالب روشنگری برای دانش آموزان برپا شده که گویا بوده و نیاز به راوی ندارد و مقاومت مردم غزه را در برابر جنایات رژیک کودکش اسرائیل به خوبی به تصویر کشیده است.

این نمایشگاه به مدت یک هفته آماده بازدید عموم است.

نمایشگاه شهدای غزه در قصرشیرین گشایش یافت

شهرستان قصرشیرین در هشت سال دفاع مقدس اولین نقطه از کشورمان بود که جنگ تحمیلی از آن آغاز شد ضمن اینکه ۲سال در اشغال ارتش متجاوز عراق بود و به تلی از خاک تبدیل شد و بارها مورد اصابت گلوله های توپ، خمپاره و بمباران وحشیانه ارتش بعث قرار گرفت.

شهید عابدین عباسی متولد ۱۳۳۳در ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۹ در قصرشیرین هنگام بازگشت از ماموریت و بردن آذوقه و مهمات به جبهه با مین ضد تانک به شهادت رسید.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در دوران دفاع مقدس بیش از ۶۸۰ شهید، ۲هزار جانباز و ۱۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha