نخستین نهالستان طلاب کشور در هرمزگان راه‌اندازی شد

بندرعباس - ایرنا - رییس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: نخستین نهالستان طلاب کشور در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، در شهرستان جاسک راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا، صادق حیدری کهنعلی روز سه‌شنبه در حاشیه راه‌اندازی این نهالستان در جاسک افزود: این نهالستان با ظرفیت طلاب در جاسک راه‌اندازی شده است و تاکنون بیش از ۷۵ هزار اصله نهال توسط طلاب و روحانیان شهرستان در این نهالستان تولید شده است.

وی ادامه داد: تمامی این نهال‌ها توسط طلاب و گروه‌های جهادی در قالب پویش‌های مردمی در سواحل نیلگون خلیج‌فارس کشت خواهند شد.

این مسوول اظهار کرد: تاکنون سه میلیون اصله نهال حرا در استان هرمزگان با کمک تشکل‌ها، تعاونی‌ها و جوامع محلی در هرمزگان تولید شده است.

جاسک یکی از ۶ شهرستان بندری و ساحلی هرمزگان است که به علت واقع شدن در انحنای جغرافیایی استان و مجاورت با دریایی مَکُران و تنگه هرمز همواره دارای اهمیت بوده و در فاصله ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است.

به گزارش ایرنا، کشورمان ایران برای احیا و بازسازی زیست بوم‌های تخریب شده تصمیم به تولید و کاشت درخت کرده است که با دستور رییس جمهور طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در چهار سال کلید خورده و با ابلاغ وزیر جهادکشاورزی، به تکلیف قانونی تبدیل شده است و سهم هرمزگان نیز تولید و کاشت سالانه ۶ میلیون و ۵۰۰ درخت است که امسال محقق شده است.

از مساحت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتاری عرصه‌های منابع طبیعی هرمزگان، یک میلیون و ۹۲ هزار هکتار آن جنگل با گونه های کرت، آکاسیا، کنار، کهور ایرانی، تج و دریگر گونه ها بوده است که ۲۵ هزار هکتار آن جنگل حرا، ۸۰۲ هزار هکتار جنگل های محدوده خلیج فارس و دریای عمان، ۲۱۳ هزار هکتار جنگل های ایرانی تورانی و ۵۱ هزار هکتار جنگل های دست کاشت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha