ستاد دیه مازندران زمینه آزادی ۱۰۰ زندانی غیر عمد را فراهم کرد

ساری- ایرنا- رییس کل دادگستری مازندران از آزادی ۱۰۰ زندانی غیر عمد با کمک ستاد دیه استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با انجام کارهای اداری فراهم شده، این زندانیان آزاد می شوند.

به گزارش ایرنا حجت اسلام والمسلمین محمد صادق اکبری روز چهارشنبه در جلسه ستاد دیه استان که با حضور "علی شمس" مدیرعامل ستاد دیه کشور برگزار شد ، افزود: برای آزادی این تعداد زندانی مالی، ستاد دیه استان ۵۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

وی ادامه داد:‌ ۱۴ نفر از زندانیان غیر عمد که زمینه آزادی آنان فراهم شد، زن و مابقی مرد هستند.

رییس کل دادگستری مازندران از آزادی ۱۸۱ نفر از مددجویان زندان های مازندران به همت ستاد دیه استان و کمک خیرین طی هفت ماهه امسال خبر داد و گفت: ۵۸۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مازندران مشمول آزادی با کمک ستاد دیه نیز چشم انتظار کمک خیرین برای آزادی از زندان هستند.

اکبری مبلغ بدهی ۱۸۱ مددجوی فوق الذکر را یکهزار و ۹۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: از مجموع تعداد ۱۸۱ مددجوی آزاد شده در استان، ۱۲۵ نفر زندانی جرائم مالی، ۴۴ نفر زندانی مهریه و بقیه مربوط به نفقه، ایراد صدمه بدنی و حوادث کارگاهی هستند.

رییس کل دادگستری مازندران ادامه داد: به همت ستاد دیه استان و کمک خیرین، تمهیدات لازم برای آزادی ۱۰۰ زندانی غیر عمد دیگر نیز در استان مازندران فراهم شده و این افراد پس از طی مراحل قانونی آزاد خواهند شد.

وی همچنین با تقدیر از خدمات و تلاش های اعضای ستاد دیه استان در جمع آوری کمک های خیرین اظهار کرد: حاصل این تلاش های مخلصانه، آزادی تعداد قابل توجهی از زندانیان مالی و غیره بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با بیان اینکه فعالیت ستاد دیه باید به صورت مردمی انجام شود، افزود: آمار زندانیان مالی استان نسبت به گذشته با کاهش قابل توجهی روبرو بوده است.

مهریه، ورشکستگی مالی غیر کلاهبرداری، تصادفات منجر به جرح و فوت و حوادث کارگاهی از جمله جرائمی غیرعمدی هستند که مرتکبان آن در صورت ادای دین به طرف خسارت دیده و کسب رضایت شاکی از زندان آزاد می شوند.

ستاد دیه مازندران زمینه آزادی ۱۰۰ زندانی غیر عمد را فراهم کرد

ستاد مردمی دیه به عنوان یک موسسه مردم نهاد در اواخر سال ۱۳۶۹ با هدف کمک به آزاد سازی زندانیانی که به علت نداشتن توانایی در پرداخت دین (حق الناس) در جرائم غیر عمد مانند بدهی دیه ناشی از سوانح رانندگی و حوادث کارگاهی، محکومیت های مالی مانند صدور چک های غیر کلاهبرداری، مهریه معقول و نفقه در حبس هستند، تشکیل شد و شروع به کار کرد و اکنون در تمامی مرکزهای استان ها دارای نمایندگی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha