شهردار منطقه یک: مردم زباله و ضایعات را در مسیل‌ها و کانال‌ها نریزند

شمیرانات - ایرنا - شهردار منطقه یک تهران از عموم شهروندان ساکن در حاشیه مسیل‌ها و عابرین درخواست کرد که زباله و ضایعات را در داخل مسیل‌ها و کانال‌ها تخلیه نکنند تا منجر به آبگرفتگی و ایجاد سیلاب نشود.

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، شهردار منطقه یک روز چهارشنبه در این باره اظهار کرد: مسیل و حوضچه‌های رسوبگیر شمال تهران به منظور روان سازی جریان آب در بارش‌های پاییزی و آمادگی برای فصل زمستان با تخلیه ۶ هزار و ۶۵۰ تُن رسوب در هشت ماه، لایروبی و پاکسازی شدند.

سیدمهدی صباغ افزود: منطقه یک دارای ۱۱ مسیل، ۱۵ حوضچه رسوبگیر و تعداد ۱۵ کانال است که در راستای برنامه‌های زمانبندی شده در هشت ماهه اول سال جاری اداره مسیل‌ها و قنوات منطقه با لایروبی مستمر و شبانه روزی و اجرای عملیات رسوب برداری گنجایش و ظرفیت پذیرش مسیل‌ها را افزایش داده است.

وی با رصد نحوه پاکسازی، نظافت، لایروبی و رسوب برداری از مسیل‌ها و حوضچه‌های رسوبگیر اضافه کرد: پاکسازی و لایروبی مسیل جمشیدیه، گلابدره و کوهسار سراسر انجام و این مسیر از وجود برگ‌های پاییزی، زباله‌ها که منجر به گرفتگی و جلوگیری از جریان یافتن آب می شد پاکسازی شد.

شهردار منطقه یک همچنین به پاکسازی مسیل سرپوشیده دار آباد و همچنین تونل دوقلو اشاره کرد و ادامه داد: عملیات لایروبی و رسوب برداری این مسیل نیز به مدت ۲۰ روز انجام و طی آن ۶۵۰ تُن رسوبات حمل و خارج شد.

منطقه یک شهرداری تهران در منتهی‌الیه شمال شرقی این شهر واقع شده‌ و شمالی‌ترین منطقه شهر تهران شناخته می‌شود، این منطقه از شمال (شمیران) به رشته‌ کوه البرز، از غرب به منطقه اوین، از جنوب به بزرگراه شهید چمران و بزرگراه مدرس و بزرگراه شهید صدر و از شرق به لواسانات محدود می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha