۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85306707
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۲ ماموریت توسط اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی کردستان انجام شد

سنندج- ایرنا- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، اورژانس هوایی این دانشگاه ۵۲ ماموریت انجام داده و سرعت در امدادرسانی ها مطلوب است.

به گزارش ایرنا، حسین جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ابتدای تاسیس تا کنون ۵۱۹ ماموریت انجام داده است.

وی افزود: روز گذشته جان مرد ۲۷ ساله که در اثر حوادث ترافیکی دچار جراحات شدیدی در نواحی سر، گردن و ستون فقرات بود با اقدام به موقع اورژانس هوایی نجات پیدا کرد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: در آبان ماه سال جاری ۶ هزار و ۵۸۴ ماموریت ارائه خدمات فوریتی پزشکی و ۲۷ هزار و ۸۸ پاسخ به تماس با مر کز دسیپچ اورژانس، توسط این مرکز به ثبت رسیده است.

جعفری یادآور شد: ماموریت های مذکور که با اعزام آمبولانس همراه بوده، شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها بوده اند که در مجموع چهار هزار و ۴۸۲ مورد از این ماموریت ها مربوط به بیماری‌ها است.

وی به هزار و ۲۷۷ مأموریت انجام شده مربوط به حوادث تصادفی و ۸۲۵ مورد ناشی از حوادث غیرتصادفی در مدت آبان ماه سال جاری اشاره و اضافه کرد: طی مأموریت‌های انجام شده تعداد هزار و ۱۵۷ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و ۲ هزار و ۶۵۸ مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان‌های استان اعزام شده اند.

جعفری از ارائه خدمات فوریتی در محل حادثه به هزار و ۴۷۸ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ۳۴۸ مصدوم دیگر به دلیل حوادث غیر تصادفی توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ در مدت مذکور در سطح استان خبر داد.

وی افزود: ۲۸۳ مورد از ماموریت های ثبت شده در این مدت مربوط به بیماری های قلبی و ۲۴۸ مأموریت نیز تنفسی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha