فیلم-مانور زلزله و ایمنی در گچساران

گچساران- ایرنا - همزمان با هشت آذر روز زلزله و ایمنی، باحضور برخی دستگاه‌های خدمات رسان از جمله جمعیت هلال احمر، اورژانس ۱۱۵، آتش نشانی،  شرکت  آب و فاضلاب، برق و گاز مانور زلزله در مدارس گچساران با شعار "مدرسه ایمن، جامعه تاب آور" برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که روز چهارشنبه به‌صورت متمرکز در دبیرستان دخترانه علم الهدی گچساران برگزار شد، دانش آموزان آموزش‌های فراگرفته شده از جمله «نحوه صحیح پناهگیری، خروج اضطراری از کلاس و امداد رسانی به مصدومان را به نمایش گذاشتند.

در این مانور، دانش آموزان پس از شنیدن صدای آژیر در مناطق امن کلاس ها، سالن های آموزشی و حیاط مدرسه قرار گرفتند و از نیمکت، گوشه های کلاس و زیر راه‌پله‌ها به عنوان سرپناه برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی استفاده کردند.

امداد و نجات و حمل مصدوم، اطفای حریق، خروج اضطراری، پناه گیری و چگونگی مقابله با کاهش خسارت های جانی و مالی از جمله مواردی بود که دانش آموزان در این مانور انجام دادند.

دانش آموزان در این مراسم که در مدرسه دخترانه علم الهدی گچساران برگزار شد با اجرای عملیات امداد و نجات به یاری زلزله زدگان و مصدومان فرضی شتافتند.

نیروهای جمعیت هلال احمر نیز در کنار عوامل امدادی و اورژانس، نسبت به تخلیه مجروحان و انتقال به مناطق امن و بیمارستان اقدام کردند.

فرماندار گچساران در این زمینه گفت: بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی به مناسبت هشتم آذر روز زلزله و ایمنی در این شهرستان برگزار شد.

روانبخش دیهم خوب با بیان اینکه جمعیت دانش آموزی در کاهش و پیشگیری از وقوع تلفات جانی در حوادث غیرمترقبه نقش مهمی دارد تصریح کرد: آشنایی دانش آموزان با زلزله و چگونگی مقابله با آن به منظور ایجاد آرامش روانی آن ها،ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، نهادینه کردن آموزش های لازم ، افزایش مهارت و عکس العمل، ایجاد آرامش روانی و آگاهی بخشیدن به این قشر در برابر پدیده های طبیعی از اهداف برگزاری این مانور هاست.

وی همچنین هدف از برگزای این مانور را افزایش آگاهی دانش آموزان و آموزش‌های فراگرفته درخصوص نحوه مقابله با حوادث طبیعی را اعلام کرد گفت: آموزش های امدادی و نحوه مقابله حوادث و بلاهای طبیعی به دانش آموزان و فرهنگیان لازم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha