۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۳
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85306485
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

مانور زلزله و ایمنی در مدارس گنبدکاووس برگزار شد+ فیلم
مانور زلزله در مدرسه ترنج گنبدکاووس

گنبدکاووس- ایرنا- همزمان با هشت آذر روز زلزله و ایمنی، باحضور برخی دستگاه‌های خدمات رسان از جمله جمعیت هلال احمر، اورژانس ۱۱۵، آتش نشانی، بهزیستی، آب و فاضلاب، برق و گاز مانور زلزله در مدارس گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که روز چهارشنبه به‌صورت متمرکز در دبیرستان متوسطه دوره اول دخترانه «ترنج» شهر گنبدکاووس برگزار شد، دانش آموزان آموزش‌های فراگرفته شده از جمله «نحوه صحیح پناهگیری، خروج اضطراری از کلاس و امداد رسانی به مصدومان را به نمایش گذاشتند.

رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس در این مراسم گفت: بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی به مناسبت هشتم آذر روز زلزله و ایمنی در ۱۱ آموزشگاه دخترانه و پسرانه مناطق شهری و روستایی این شهرستان به طور همزمان برگزار شد.

اصغر نودهی افزود: برگزاری این مانور در ۶۴ آموزشگاه دیگر گنبدکاووس که از هفته گذشته آغاز شده تا هفته آینده ادامه دارد و هدف آن توانمندسازی دانش آموزان و آمادگی آنها در برابر حوادث و بلایای طبیعی مانند زلرله است.

وی اضافه کرد: این جمعیت در طول سال تحصیلی و با همکاری آموزش و پرورش و مدیران مدارس آموزش‌های امدادی نحوه مقابله با حوادث و بلایای طبیعی را به فرهنگیان و دانش آموزان ارائه می‌دهد.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس هم در این مراسم گفت: برگزاری این مانور تمرین خوبی برای افزایش آگاهی دانش آموزان و آموزش‌های فراگرفته درخصوص نحوه مقابله با حوادث طبیعی است.

عرازمراد مغربی قوجق افزود: ارائه آموزش‌های مرتبط با حوادث و بلایای طبیعی به دانش آموزان و فرهنگیان در کاهش خسارات این نوع حوادث در مدارس و خانواده‌ها کمک می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار گنبدکاووس هم در این مراسم، آموزش و پیشگیری را از ارکان اساسی در کاهش خسارات حوادث و بلایای طبیعی دانست و برلزوم اهتمام جدی به این موضوع در مدارس شهرستان تاکید کرد.

عبدالحمید گوگلانی گفت: برگزاری مانورها، تمرینی برای ارتقای آگاهی دانش آموزان است که از دستگاه‌های متولی بالاخص جمعیت هلال احمر، اورژانس ۱۱۵، آتش نشانی، ادارات عضو مدیریت بحران و آموزش و پرورش در برگزاری این مانور قدردانی می‌شود.

وی پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی را چهار مرحله در بحران‌ها دانست و اضافه کرد: اهتمام به مساله آموزش و پیشگیری و آمادگی برای مقابله با بحران امری ضروری است.

مانور زلزله و ایمنی در مدارس گنبدکاووس برگزار شد+ فیلم
برپایی نمایشگاه نقاشی و هنرهای دستی باموضوع زلزله در گنبد

همچنین در حاشیه این مانور نمایشگاه نقاشی و نشریه دیواری با همکاری ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گنبدکاووس و باموضوع حوادث و بلایای طبیعی برپا و در آن ۱۸۵ اثر دانش اموزان ابتدایی و متوسطه دوره اول این شهرستان به نمایش گذاشته شده بود.

آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت حدود ۹۲ هزار دانش آموز از ابتدایی تا متوسطه دوره دوم دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha