آزمایش اختیاری ایدز برای مسافران مرز "لطف‌آباد" خراسان رضوی آغاز شد

مشهد-ایرنا- سرپرست شبکه بهداشت و درمان درگز گفت: همزمان با هفته اطلاع‌رسانی ایدز، از امروز مشاوره و آزمایش رایگان HIV به صورت اختیاری برای مسافران ورودی و خروجی از پایانه مرزی "لطف آباد" بین این شهرستان و ترکمنستان انجام می‌شود.

علیرضا قنبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت همکاران این مرکز در مرز لطف آباد به مناسبت هفته اطلاع رسانی ایدز (چهارم تا ۱۰ آذرماه) از امروز با آزمایش رایگان HIV برای ۲۰ نفر انجام شد.

وی گفت: نمونه گیری از داوطلبان، رانندگان و مسافران ورودی و خروجی، به صورت اختیاری در گمرک لطف آباد با هدف بیماریابی و معرفی پایگاه مشاوره بیماری های رفتاری شهرستان صورت گرفته است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان درگز اظهار داشت: برپایی ایستگاه موقت نمونه گیری در مرکز خدمات جامع سلامت صیاد شیرازی و شهید مدرس از دیگر اقدامات شبکه بهداشت این شهرستان در هفته اطلاع رسانی ایدز است.

قنبری به آگاه سازی شهروندان درباره ایدز از طریق برگه های آموزشی و ویدئوهای کوتاه آموزشی در سطح ادارات و نهادهای درگز اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۰۰ برگه آموزشی در سطح مراکز بهداشتی در بین مراجعان توزیع شده و ارائه مسائل آموزشی درباره ایدز در فضای مجازی و نیز زندان شهرستان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف از اقدامات صورت گرفته، معرفی پایگاه مشاوره بیماریهای رفتاری شبکه بهداشت درگز است، گفت: همچنین با نامه نگاری با کلینیک های ترک اعتیاد، مطب پزشکان و مجموعه های زیر نظر شهرداری، نشانی و شماره تماس پایگاه مشاوره بیماریهای رفتاری شهرستان به آنان اطلاع رسانی شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان درگز افزود:‌ پایگاه مشاوره بیماریهای رفتاری همه روزه در محل مرکز بهداشت شهرستان (واحد بیماریها) به منظر ارائه خدمت، نمونه گیری و مشاوره مراجعان فعال است.

شهرستان مرزی و کوهستانی درگز با ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد و در جوار مرز ایران و ترکمنستان علاوه بر چهار شهر "درگز، لطف‌آباد، نوخندان و چاپشلو"، ۱۳۶ روستا دارد که ۱۱۰ روستای آن دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانواری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha