مرگ ۵۲ نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
عکس تزئینی

یاسوج- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۵۲ نفر بر اثر سو مصرف مواد مخدر در استان جان باختند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی استان، سعید جاودان سیرت با اشاره به میزان مرگ و میر بر اثر مصرف موارد مخدر، سال گذشته نیز ۶۶ نفر در استان جان خود را از دست دادند که نیازمند چاره جویی فوری دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تاکید بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه و حمایتی، تصریح کرد: ۵۹ مرکز ترک اعتیاد در استان فعال است که هشت هزار و ۵۰۰ نفر در این مراکز تحت درمان قرار دارند.

پیش تر جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان با اشاره به کشف مواد مخدر در استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه تن و ۴۴۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و در همین راستا ۹۱۳ نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

حمیدرضا اکبری افرود: به پاکسازی مناطق آلوده اشاره و عنوان کرد: ۱۳۲ هزار و ۱۰۵ عدد قرص رونگردان نیز در این مدت کشف شد و ۲۰۹ دستگاه خودرو حامل مواد مخدر به همراه هشت قبضه سلاح قاچاقچیان توقیف و اعمال قانون شد.

کهگیلویه و بویراحمد شاهراه ارتباطی استانهای جنوبی به استانهای مرکزی و شمالی کشور است که در سال‌های اخیر به یکی از محورهای حمل و توزیع مواد مخدر از جنوب و شرق به مناطق مرکزی و غرب کشور تبدیل شده است.

این استان با داشتن کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی و قرار داشتن در مسیر استانهای جنوبی یکی از استان های پرتردد کشور محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha