مالدیو تحقیقات جنایات جنگی علیه رژیم صهیونیستی را خواستار شد

تهران- ایرنا- رئیس جمهور مالدیو، رژیم صهیونیستی را به دلیل «مجازات دسته جمعی علیه غیرنظامیان بی‌گناه فلسطین» محکوم کرد و گفت: باید تحقیقات درباره جنایات جنگی این رژیم در غزه آغاز شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری آناتولی، مالدیو روز چهارشنبه از دادگاه کیفری بین‌المللی خواست درباره اتهامات جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها تحقیق کند.

محمد مویزو، رئیس جمهور مالدیو در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین گفت: اقدامات عمدی نیروهای دفاعی اسرائیل معادل جنایات جنگی و نقض کامل قوانین بشردوستانه بین المللی است.

مویزو با محکوم کردن جنگ اسرائیل علیه غزه، آن را «اشغالگری وحشیانه و مجازات دسته جمعی اسرائیل علیه غیرنظامیان بی گناه فلسطین» توصیف کرد.

وی آتش بس فوری در نوار غزه، تامین کالاهای اساسی از جمله غذا، سوخت و دارو و پایان دادن به آوارگی اجباری گسترده در فلسطین اشغالی را خواستار شد.

مویزو تاکید کرد: مالدیو بر این باور است که کشور مستقل فلسطین کلید صلح پایدار است.

اندونزی نیز تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شد.

رتنو مارسودی، وزیر امور خارجه اندونزی روز سه شنبه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت که سازمان ملل باید برای اعطای عضویت کامل به فلسطین که در حال حاضر وضعیت ناظر غیرعضو را دارد، رأی گیری کند.

زامبری عبد کدیر، وزیر امور خارجه مالزی در سخنرانی خود در نشست سازمان ملل، با رد جابه‌جایی اجباری فلسطینیان، به شدت خواستار آتش بس پایدار و فوری در غزه و ارسال بلامانع کمک‌های بشردوستانه به منطقه تحت محاصره فلسطین شد.

به گفته مقامات بهداشتی در منطقه، تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر از جمله ۶ هزار و ۱۵۰ کودک و ۴ هزار زن در غزه به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha