مالدیو: اسرائیل باید پاسخگوی نسل‌کشی در غزه باشد

تهران- ایرنا- محمد مویزو رئیس جمهور مالدیو در جریان سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: (رژیم) اسرائیل باید به خاطر جنایاتی که در غزه مرتکب می‌شود از جمله نسل‌کشی و حمله به خبرنگاران، نقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل پاسخگو باشد.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، مویزو با اشاره به تعداد بسیار زیاد خبرنگارانی که از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی در لبنان و مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی از جمله نوار غزه هدف قرار گرفته و به شهادت رسیده‌اند، اظهار کرد: (رژیم) اسرائیل خبرنگاران و روزنامه‌نگاران را هدف قرار می‌دهد زیرا آنها جنایات تل‌آویو را در غزه و لبنان برملا می‌کنند.

رئیس جمهور مالدیو با بیان اینکه اسرائیل با کشتار مداوم غیرنظامیان و نسل‌کشی در غزه، عدالت و نظام بین‌المللی را به تمسخر گرفته است، تاکید کرد: کشتار غیرنظامیان و تخریب مکرر منازل، بیمارستان‌ها و مدارس در غزه اکنون به لبنان نیز کشیده شده است.

مویزو در ادامه هدف قرار گرفتن روزنامه‌نگاران فلسطینی و لبنانی از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی و بستن دفاتر خبرگزاری الجزیره در سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری را تلاش این رژیم برای پنهان کردن جنایاتش دانست و گفت: این اعمال اسرائیل را چگونه می‌توانیم چیزی جز اقدامات وحشیانه تل‌آویو برای جلوگیری از آگاهی جهانیان از جنایات در حال وقوع تفسیر کنیم؟

رئیس جمهور مالدیو افزود: اسرائیل باید در قبال این اقدامات تروریستی و به دلیل نقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل پاسخگو باشد.

هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بعد از ظهر سه‌شنبه رسما در نیویورک آغاز بکار کرد و با حضور سران جهان در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی از صبح دوشنبه حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد و تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل حملات به غیرنظامیان در این کشور، واکنشی قاطع نشان داد و از همان ساعت اولیه صبح دوشنبه عملیات‌هایی علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی در دستور کار این جنبش قرار گرفت.

وزارت بهداشت لبنان عصر سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه حملات امروز ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف این کشور ۵۶۴ لبنانی به شهادت رسیدند.

طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، این حملات همچنین یک‌هزار و ۸۵۰ زخمی نیز بر جای گذاشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha