۳۰ زندانی نیازمند از زندان‌های خراسان رضوی آزاد شدند

مشهد- ایرنا- ۳۰ زندانی نیازمند استان شامل ۲۱ زندانی در سبزوار و ۹ زندانی از زندان مرکزی مشهد در قالب سی هفتمین مرحله اجرای طرح "نذر هشتم" با کمک خیران نمازگزار آزاد شدند.

به گزارش ایرنا، به نقل از اداره کل زندان‌ ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی در روز چهارشنبه این تعداد زندانی در آغاز سومین سالروز آغاز پویش مسجدی نذر هشتم در خراسان رضوی با حضور مسوولان، خیران و امامان جماعت مساجد مشهد و سبزوار رهایی یافتند.

مجموع بدهی زندانیان آزاد شده افزون بر چهار میلیارد ریال بود که با کمک خیران و نمازگزاران مساجد، ستاد دیه و تعامل مراجع قضایی در ارفاق قانونی به زندانیان واجد شرایط، به آغوش خانواده خود برگشتند.

مدیر زندان مرکزی مشهد در آیین آزادی زندانیان در مسجد ولیعصر(عج) مشهد گفت: مسجد، مکانی برای ایجاد همبستگی اجتماعی و بستری متعالی برای جذب و هدایت ظرفیت های مردمی و کمک های مومنانه نمازگزاران است.

هادی اسماعیل زادگان افزود: باید با ایجاد زنجیره حمایتی مسجدمحور، زندانیانی را که به درستی در فرآیند اصلاح و تربیت قرار گرفته اند از برکات این طرح بهره مند ساخت.

۳۰ زندانی نیازمند از زندان‌های خراسان رضوی آزاد شدند

وی بر لزوم اجرای کامل پیوست های فرهنگی، تربیتی و حمایتی طرح نذر هشتم برای زندانیان و خانواده آنها حین تحمل حبس و پس از آزادی با استفاده از توانمندی روحانیان و امامان جماعت مساجد تاکید کرد.

در حاشیه این آیین از خیران و خادمان پویش نذر هشتم در زندان ها و مساجد با اهدای لوح تقدیر و هدیه معنوی متبرک رضوی قدردانی شد.

در پویش مردمی و مسجدی نذر هشتم، هشتم هرماه به نیت امام هشتم حضرت ثامن الحجج (ع) دست کم هشت نفر از زندانیان نیازمند با کمک خیران و نمازگزاران مساجد از زندان های استان آزاد می شوند.

به گزارش ایرنا، ۱۱ زندان، یک کانون اصلاح و تربیت و همچنین اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی در خراسان رضوی زیر مدیریت اداره ‌کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی این استان قرار دارد.

طبق اعلام مسوولان قضایی خراسان رضوی، این استان با جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفر حدود ۱۷ هزار زندانی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha