برگزاری اردوی سنگر آسمانی با مشارکت دانش آموزان در فارس

شیراز- ایرنا- مسئول کمیته خادم‌الشهدای استان فارس گفت: اردوی "سنگر آسمانی" با حضور افزون بر یک هزار و ۳۴۰ دانش آموز مقاطع هفتم، هشتم و نهم و طی مدت ۱۱ روز در این استان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، حسام روشن‌ضمیر، چهارشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: این اردو بزرگترین برنامه فرهنگی تربیتی استان و ویژه کودکان و نوجوانان است که در آن مفاهیم و آموزه‌های ایرانی، اسلامی، انقلابی، مقاومت، ایثار و شهادت به شکل غیر مستقیم و در قالب‌های تئاتر، دیالوگ و فضاسازی به مخاطبان منتقل می‌شود.

وی اظهار کرد: این اردو با مشارکت قرارگاه جهادی عاشورا، ‌کمیته خادمین الشهدا فارس، کمیته خادم الشهدای ناحیه مقاومت بسیج بقیه‌الله (عج) شیراز و پشتیبانی و همکاری سازمان اردویی راهیان نور، گردشگردی سپاه فجر و سازمان بسیج دانش آموزی سپاه فجر استان در مرکز آموزش امام علی (ع) برگزار شد.

مسئول کمیته خادم الشهدای استان فارس ادامه داد: در این برنامه پس از جلب توجه کودکان و نوجوانان به برخی اتفاقی که در گوشه‌ای از منطقه برگزاری اردو روی می دهد، آنها آماده حرکت به سمت محیط شبیه‌سازی شده می‌شوند و همراه با نیروهای خودی به پادگان وارد شده و آموزش‌های لازم ادوات نظامی، دشمن‌شناسی، ستاره‌شناسی و آمادگی جسمی و برخی از ادبیات جنگ را کسب می کنند.

به گفته روشن ضمیر، شرکت کنندگان در اردو پس از تجهیز و توجیه، برای آزادسازی مناطق اشغالی و حمله به سنگرها و مواضع دشمن فرضی آماده می‌شوند.

وی اضافه کرد: عملیات در محیط فضاسازی شده وسیعی با خاکریزها، کانال‌ها، تونل‌ها، سنگرها، انفجارها، میدان مین، تیراندازی‌های مشقی و منور، موانع سیم خاردار و انواع ادوات سنگین و چادرها که در محیطی بسیار امن طراحی شده اجرا و در ادامه به فتح مواضع دشمن، فتح سنگر شنود مشترک آمریکا و انگلیس و اسرائیل و اسیر کردن دشمنان توسط رزمندگان کودک و نوجوان منتهی می‌شود.

برگزاری اردوی سنگر آسمانی با مشارکت دانش آموزان در فارس

مسئول کمیته مرکزی خادم الشهدای استان فارس افزود: این عملیات به شکل فرضی همراه با درگیری و مجروح، ‌شهید و اسیر شدن نیروهای خودی و آزادسازی فرماندهان و مناطق اشغالی برگزار خواهد بود.

روشن ضمیر مدت زمان برگزاری این عملیات را ۱۲۰ دقیقه عنوان کرد و گفت: تمام مراحل اردو با بررسی تمام ابعاد تربیتی و تحت نظارت کارشناسان معتبر و مجرب و دانشمندان امور تربیتی سطوح عالی کشوری طراحی شده است.

وی یادآورشد: در این عملیات همچنین آموزش‌های اخلاقی، تربیتی، تحلیلی و رفتاری به شکل غیرمستقیم به کودکان و نوجوانان ارائه شد به گونه‌ای که خادمان سنگر آسمانی و دیگر پشتیبانان با امید به نیروسازی برای سپاه امام زمان (عج) در این سنگر خادمی کردند.

وی افزود: به دنبال این هستیم که برنامه مذکور که دارای قدمت ۱۴ ساله هست را در طول سال جاری و سال‌های دیگر نیز استمرار بخشیم و همچنین این آمادگی را داریم که این آموزش‌ها را به تمام دستگاه‌های تربیت ‌محور و سایر استان‌های کشور ارائه دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha