بارندگی شدید و طغیان رودخانه به شهرستان نور مازندران خسارت زد

نوشهر - ایرنا - بارندگی شدید همراه با طغیان رودخانه به بخش‌هایی از مناطق روستایی شهرستان نور در غرب مازندران خسارت زد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سازمان هواشناسی کشور روز یکشنبه ۶ آذر طی گزارشی نسبت به تشدید بارش باران، برف و کاهش دما در استان‌های مازندران و گلستان و اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، احتمال سقوط سنگ در ارتفاعات ، سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها هشدار داده بود.

در این گزارش هواشناسی پیش بینی کرده بود از روز سه شنبه هفته جاری تشدید فعالیت سامانه بارشی سبب بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت ، کاهش محسوس دما ، بارش برف در ارتفاعات مازندران می‌شود.

در همین پیوند بخشدار مرکزی نور گفت : به دنبال بارندگی شدید روز گذشته و امروز ، رودخانه این بخش به ویژه " الیمالات " طغیان کرد و خسارت‌هایی به بار آورد.

قربانعلی سالاریان چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه سبب تخریب ۲ دستگاه پل- در مسیر منتهی به سایت زباله منطقه "الیمالات " و دیگری در روستای " سیاه کلا"- و آب شستگی راه‌های ارتباطی در این منطقه شد.

وی اظهار کرد: افزون بر آن این حادثه سبب ترک خوردگی دیواره محوطه برخی از بناهای مسکونی و آبگرفتگی چهار باب دامداری در بخش مرکزی شده است.

این مقام مسوول گفت: امروز به محض اطلاع از این حادثه اعضای ستاد مدیریت بحران با بکارگیری امکانات و ماشین آلات وارد نقاط حادثه دیده شدند و در شرایط کنونی خرابی مسیرها را ترمیم و ارتباط راه‌های منتهی به روستای یاد شده و سایت زباله برقرار شده است‌.

سالاریان افزود: کارشناسان هنوز میزان خسارت های وارده به این بخش را ارزیابی نکرده اند و به محض ارزیابی برای اطلاع رسانی در اختیار رسانه قرار خواهند داد.

بخش مرکزی شهرستان نور حدود ۵۵ روستا دارد.

سیل شامگاه ۱۳ آبان ماه امسال هم به شهرستان نور طبق گفته فرماندار بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت زد و افزون بر آن بر اثر طغیان رودخانه الیمالات ۲ نفر یک مادر و فرزند جان باختند.

شهرستان نور با برخورداری از پنج نقطه شهری و بیش از ۱۰۰ نقطه روستایی و جمعیتی دست کم ۱۲۵ هزار نفر در غرب استان مازندران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha