فیلم| دیوارهای حفاظتی رودخانه‌های چالوس نیازمند اصلاح

نوشهر- ایرنا- محمد شریفی فرماندار چالوس روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود : لایروبی، اصلاح و ایجاد دیواره های حفاظتی رودخانه های این شهرستان برای جلوگیری از خسارت های احتمالی سیل راه کار برون رفت مشکلات مربوط بوده که از نهادهای مربوط خواستم که این مهم را به انجام برسانند.

به گزارش ایرنا، وقوع سیلاب شامگاه ۱۳ آبان ماه امسال خسارت های جبران ناپذیری در نقاط مختلف استان به ویژه شهرستان های عباس آباد، چالوس و نور وارد کرده است.

سیل بیش از چهار هزار میلیارد تومان به بناهای مسکونی، آموزشی، بهداشتی، اراضی کشاورزی، راه‌های ارتباطی و شبکه های آبرسانی و برق رسانی خسارت زد

فرماندار چالوس اقدام مسوولان امر در ساماندهی رودخانه ها در این شهرستان را خواستار شد.

در غرب مازندران ۳۴ رشته رودخانه وجود دارد که ۱۴ مورد آن از جمله رودخانه های سردآبرود و چالوس در شهرستان چالوس و چشمه کلیه تنکابن طغیانی است.

رودخانه سردآبرود به طول حدود ۶۰ کیلومتر از کوه های خرسان و سیاه کمان در شهرستان کلاردشت آغاز می شود و در نزدیک روستای ونداربن شاخه آب دیگری از کوه تخت سلیمان به آن می ریزد.

رودخانه حفاظت شده چالوس که از دامنهٔ شمالی ارتفاعات کندوان و طالقان سرچشمه می‌گیرد و پس از طی ۷۲ کیلومتر و گذر از وسط شهر چالوس به دریای خزر می‌ریزد، به خاطر تکثیر و پرورش ماهیان نادر دریای خزر در آن مانند قزل آلای خال قرمز، سفید، آزاد و گونه های دیگر ذخیرگاه ارزشمند آبی مازندران به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha