۹ آذر ۱۴۰۲، ۱:۱۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85307304
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مصر: به تلاش‌های خود برای طولانی کردن مدت آتش‌بس در غزه ادامه می‌دهیم

تهران- ایرنا- وزیر خارجه مصر چهارشنبه در نشست شورای امنیت درباره فلسطین با تاکید براینکه تخریب و نابودی غزه به حد بی سابقه‌ای رسیده‌ است، گفت: ما به تلاش‌های خود برای طولانی کردن مدت آتش‌بس در غزه ادامه می‌دهیم.

به گزارش ایرنا از الجزیره، سامح الشکری گفت: از هفتم اکتبر همواره هدف قرار دادن غیرنظامیان را محکوم کردیم.

وی با بیان اینکه تخریب و نابودی نوار غزه به حدی بی‌سابقه رسیده است، افزود: دو سوم ساکنان غزه آواره و بی‌سرپناه شده‌اند.

وزیر خارجه مصر با تاکید براینکه مفهوم دفاع از خود نباید مغایر با قوانین بین‌المللی و انسانی باشد، گفت: در حال حاضر شاهد نقض صریح قوانین بین‌المللی در نوار غزه هستیم.

الشکری اضافه کرد: (رژیم) اسرائیل طی ۵۰ روز گذشته سعی کرده است زندگی در غزه را غیر ممکن کند.

وی با اشاره به اینکه کوچاندن مردم غزه همچنان یکی از اهداف رژیم صهیونیستی است، گفت: همزمان با غزه، این رژیم سیاست کوچاندن فلسطینیان از کرانه باختری را در پیش گرفته است و ما نسبت به اثرات کوچاندن فلسطینیان بر صلح در منطقه هشدار می‌دهیم.

وزیر خارجه مصر همچنین با بیان اینکه به جای پرداختن به اوضاع پس از جنگ، لازم است که این جنگ هرچه زودتر پایان یابد، افزود: مصر به تلاش‌های خود برای طولانی کردن مدت آتش‌بس در غزه ادامه می‌دهد.

الشکری در ادامه با اشاره به اینکه ما با همکاری قطر و آمریکا موفق شدیم توافقی را برای مبادله اسرا به امضا برسانیم، تاکید کرد: کمک‌هایی که تاکنون وارد غزه شده است پاسخگوی نیازهای ساکنان این منطقه نیست.

وی در پایان با تاکید براینکه باید مساله فلسطین حل و فصل شود به گونه‌ای که به پایان اشغال این سرزمین برسیم، گفت: باید برای نجات فلسطین برای دستیابی به راه حل دو کشوری به عنوان راه حل بین‌المللی مورد اجماع، تلاش کنیم.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

به دنبال پایان آتش ‌بس موقت چهار روزه میان حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است.

جنبش حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha