۹ آذر ۱۴۰۲، ۰:۰۳
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85307289
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اردن: اسرائیل سکوت شورای امنیت را سرپوشی بر جنایات خود می‌داند

تهران- ایرنا- ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن در نشست شورای امنیت درباره فلسطین گفت: (رژیم) اسرائیل سکوت شورای امنیت را سرپوشی بر جنایات خود می‌داند.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از الجزیره، ایمن الصفدی افزود: حملات (رژیم) اسرائیل علیه غزه به طرز شدید و وحشیانه‌ای انجام گرفت.

وی با بیان اینکه برخی جنایات (رژیم) اسرائیل را تحت عنوان دفاع از خود توجیه می‌کنند، گفت: کسی که به دنبال امنیت مردم خود است، سرزمین ملتی دیگر را اشغال و کودکانشان را زندانی نمی‌کند.

وزیر خارجه اردن افزود: همچنین هر کس که به دنبال حمایت از مردم خود باشد، حقوق ملتی دیگر را پایمال نمی‌کند.

الصفدی اضافه کرد: پایان اشغال فلسطین راه رسیدن به امنیت و صلح برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها و ملت‌های منطقه است.

وی همچنین گفت: ما کشورهای عربی طرحی کامل را برای تحقق صلحی فراگیر برای برخورداری فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها از امنیت ارائه دادیم.

وزیر خارجه اردن افزود: راه تحقق صلح، صدور قطعنامه‌ای الزام‌آور در شورای امنیت برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین به پایتختی قدس است.

الصفدی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی طی ۳۰ سال گذشته تلاش‌ها برای تحقق صلح را ناکام گذاشته است، گفت: اشغالگری و صلح مغایر با هم هستند و ما به دنبال صلحی جامع و عادلانه هستیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه همبستگی با ملت فلسطین باید حقیقی باشد و به پایان خونریزی در غزه و کرانه باختری منتهی شود، افزود: صلح حق همه ملت‌های منطقه است و مسئولیت تحقق آن بر جامعه جهانی است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

به دنبال پایان آتش ‌بس موقت چهار روزه میان حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است.

جنبش حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

آتش بس موقت امروز (پنجشنبه) ساعت ۷ صبح به وقت محلی پایان خواهد یافت و تلاش‌های دیپلماتیک برای تمدید این آتش بس ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha