رویداد سراسری تشکیلاتی دختران حاج قاسم در قشم آغاز شد

قشم - ایرنا - رییس تبلیغات اسلامی قشم از آغاز رویداد سراسری تشکیلاتی «دختران حاج قاسم سلیمانی» ویژه تربیت نخبگان گروه سنی نوجوان و جوان با حضور ۲۰۰ دختر نخبه تراز انقلاب از امروز (پنجشنبه) در مدرسه علمیه ریحانه الرسول (س) خواهران این شهرستان مرزی خبر داد.

حجت الاسلام غلامعلی کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این رویداد با هدف تربیت دختران کنشگر نوجوان و جوان در شهر قشم آغاز و در حال برگزاری است، تا شرکت کنندگان در این رویداد آموزش‌ های چگونگی انجام کار فرهنگی را فرا بگیرند و توان مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، معضلات اجتماعی و فرهنگی و اجرای برنامه‌ های تربیتی و مذهبی را در محلات پیدا کنند.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده این رویداد در سه روز برگزار خواهد شد و پس از آن، دختران شرکت کننده در این رویداد با فراگیری آموزش های مهارتی، فعالیت های اجتماعی و فرهنگی به شبکه سراسری حاج‌ قاسم متصل می‌ شوند تا از برنامه‌ ها، آموزش‌ ها و پشتیبانی‌ های سازمان تبلیغات اسلامی بهره‌ مند شوند.

رییس تبلیغات اسلامی قشم توضیح داد: قرار است پس از پایان این رویداد دختران شرکت کننده با انجام جهاد تبیین اهداف مکتب حاج قاسم را با رفتاری محبت آمیز برای هم کلاسی‌ ها و هم محله‌ ای‌ های خود تشریح می کنند و با حضور در مدارس و محلات بقیه دانش آموزان را به عضویت در مکتب این شهید بزرگوار دعوت می کنند.

حجت الاسلام کاظمی اضافه کرد: دختران مکتب حاج قاسم به عنوان پرچم‌ داران هدایت گری نوجوانان و جوانان هم نسل خود نقش موثری در راستای روشنگری جامعه و جهاد تبیینی دارند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha