دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با دبیرکل سازمان محمدیه اندونزی

تهران- ایرنا- نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سفر به اندونزی با «پروفسور عبدالمعطی» دبیرکل سازمان محمدیه حج، علما و شخصیت های برجسته شیعه این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب با تاکید بر اهمیت کنگره حج در روابط و ارتباطات بین المللی دراین حوزه و اخلاق حسنه حجاج اندونزی در ایام حج، استفاده از تجارب ایران و اندونزی را ضروری دانست.

وی همچنین به وضعیت حج گذاری ایرانیان، تعداد ثبت نام کنندگان و برخی امتیازات حج ایران نسبت به سایر کشورها پرداخت و به حضور گسترده زائران ایرانی در اعتاب مقدسه و مراسم اربعین اشاره کرد.

حجت الاسلام منصور میر احمدی معاون امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری نیز در این دیدار آمادگی بعثه را برای همکاری های علمی و پژوهشی با سازمان محمدیه و برگزاری نشست های علمی و تخصصی برای تبادل نظر بیشتر در امور حج اعلام کرد.

عبدالمعطی دبیرکل سازمان محمدیه نیز از همکاری دو طرف برای تبادل نظر در خصوص مسایل حوزه حج و ارتباطات دو مجموعه برای اخذ تجربیات استقبال کرد.

همچنین سرپرست حجاج ایرانی با توجه به تحولات در حوزه حج، روابط متقابل در این حوزه را ایده ای خوب دانست و اتخاذ مواضع مشترک در برخی مسایل جهانی مانند مسئله غزه و جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را ضروری خواند.

در پایان این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی رییس مرکز اسلامی جاکارتا پیشنهاد کرد که یک کارگروه مشترک بین دو کشور برای بررسی مسائل مورد نظر طرفین در حوزه حج تشکیل و مجله مشترک سالانه با موضوعات مشخص در حوزه حج تشکیل شود.

سازمان محمدیه اندونزی با بیش از ۴۰ میلیون نفر عضو یک سازمان آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و فرهنگی است که بیش از ۱۰۰ سال سابقه فعالیت و در اکثر کشورها نماینده دارد.

دیدار نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت با علما و شخصیت های برجسته شیعه دراندونزی

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سومین روز از سفر خود به اندونزی، با علما و شخصیت های برجسته شیعه این کشور در مرکز اسلامی جاکارتا دیدار و در جمع آنان سخنرانی کرد.

نواب با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم، پیامبر اسلام(ص) را به سلام کردن به مسلمانان سفارش می کند، اولین توصیه را ابلاغ سلام ذکر کرد و افزود: دومین توصیه که اهمیت زیادی هم دارد این است که شیعیان راه های نفوذ شیطان بر خود را ببندند.

وی به مراحل نفوذ شیطان در انسان و راهکارهای مقابله با آن اشاره کرد و وسوسه را اولین گام برای نفوذ دانست که موجب ایجاد تردید در انسان می شود.

نواب ادامه داد: نزدیکی تدریجی انسان به گناه و زینت دادن به اعمال انسان ها مانند آنچه که سردمداران رژیم صهیونیستی در غزه انجام می دهند، از دیگر گام های شیطان است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت راستگویی و ادای امانت را دو توصیه دیگر بیان کرد و افزود: امانتداری قلمرو وسیعی دارد که جان، فرزندان و مسئولیت ها از آن جمله اند و انسان باید از این امانت ها به شایستگی و بایستگی حفاظت کند.

سرپرست حجاج ایرانی در پایان امر کردن شیعیان به سکوت البته سکوت در جایی که ظلمی صورت نگیرد، بحث نکردن و جدال نکردن در امور بی اهمیت را دو توصیه دیگر امام ذکر کرد و گفت: گفتگو و جدال باید به شیوه احسن صورت گیرد که مورد تاکید قرآن کریم هم هست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha