نشست هم اندیشی معاونان وزارت ارشاد با اهالی هنر و رسانه قشم برگزار شد

قشم - ایرنا - نشست هم اندیشی معاونان مطبوعاتی و اطلاع رسانی و فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه جزیره قشم در سالن همایش‌ های مرکز بین‌المللی رشد این جزیره برگزار شد.

به گزارش ایرنا به نقل از اعلام روز پنجشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، در ابتدای این نشست، تعدادی از حاضران به نمایندگی از فعالان حوزه فرهنگ و هنر و همچنین اهالی رسانه و فعالان اجتماعی بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس، به بیان دغدغه‌ها، مشکل‌ها، دیدگاه‌ها و راهکارهای پیشنهادی خود برای حل معضل‌ها شدند.

حمایت از هنرمندان و فعالان اجتماعی و رسانه‌ای در حوزه های مختلف، بهره‌مندی این گروه‌ها از امکان‌های موجود در این جزیره و افزایش تعامل‌های دو سویه میان آنان با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم، مهمترین مطالبه‌ها و پیشنهادهای حاضران بود.

در ادامه این نشست یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه فرهنگ برای تامین منابع، نیازمند نگاه کلان برای سیاست گذاری درست و رویدادهای متنوع هستیم و برای حل مشکلات مطرح شده نیز برنامه های حمایتی متفاوتی پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: توقف امور فرهنگی و هنری به بهانه های مختلف، به زیان تمامی شهروندان است و مسوولان نباید هیچ تاخیری در انجام امور داشته باشند.

فرشاد مهدی پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ادامه این نشست صمیمانه اظهار کرد: جزیره قشم موقعیت تمدنی ویژه ای در مرزهای جنوبی کشورمان داراست و در این منطقه به عنوان نماد خلیج فارس شناخته می شود.

وی ادامه داد: جزیره قشم از نظر زیست بوم، فرهنگ و ارتباطات بین فرهنگی جایگاه ویژه ای در حوزه روابط بینا فرهنگی با سایر کشورهای منطقه دارد و نماد وحدت میان مذاهب و فرهنگ های مختلف است.

وی افزود: کمک ها و حمایت های متعددی در حوزه های مختلف برای اهالی فرهنگ، هنر و رسانه ها پیش بینی شده است که به مرور براساس ضوابط شرایط برای بهره مندی از آنها فراهم می شود.

در ادامه این نشست هم اندیشی حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه قشم اظهار داشت: باید از استعدادها و توانمندی های موجود در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری از جمله در رسانه ها، کتاب ها، هنرهای نمایشی و تجسمی موجود در جزیره بیشتر صحبت کرد و به معرفی آن پرداخت.

وی تصریح کرد: هنرمندان جزیره قشم دغدغه های درست و به جایی دارند و باید در خاطر داشت که بزرگترین رسالت هنرمندان و اهالی فرهنگ طبق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، ایجاد آگاهی و امیدآفرینی در جامعه است.

ادریس راموز معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست گفت: قشم با وجود فرهنگ غنی و نزدیکی فرهنگی با بسیاری از کشورهای منطقه، می تواند نقش موثر و قابل توجه در حوزه دیپلماسی فرهنگی کشور ایفا کند.

وی ادامه داد: برای توسعه مناسبات و رویدادهای فرهنگی و هنری در قشم نیازمند سیاست گذاری دقیق و نگاهی ویژه برای بهره مندی از توانایی و ظرفیت های موجود در اهالی فرهنگ و هنر جزیره هستیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: در مجموعه منطقه آزاد قشم امیدواریم با همراهی و همکاری نزدیک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بتوانیم رویدادها و اتفاقات خوبی را عرصه های فرهنگی و هنری رقم بزنیم.

به گزارش ایرنا، نشست ۲ روزه هم اندیشی معاونت های فرهنگی و مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور معاونان ادارات کل استان های سراسر کشور به میزبانی سازمان منطقه آزاد قشم در سرزمین آب و آفتاب در حال برگزاری است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha