خطیب جمعه کرمان: همه در راستای تقویت اسلام، رهبری و اتحاد مردم تلاش کنند

کرمان - ایرنا - خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه دشمنان به سه دلیل، موفق به جو سازی علیه کشورمان نشدند گفت: ایمان، رهبری امامین انقلاب و اتحاد مردم ایران سه دلیل این مهم است که هر کس به این عوامل ضربه بزند به اسلام و کشور ضربه زده از این‌رو همگان در راستای تقویت اسلام، رهبری و اتحاد مردم تلاش کنند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمد صباحی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان در مصلای امام‌ علی (ع) با اشاره به سالروز شهادت سید حسن مدرس افزود: این عالم جلیل القدر به دستور رضاشاه شهید شد، مرقد مطهر این شهید بزرگوار در شهر کاشمر قرار دارد.

خطیب جمعه کرمان ادامه داد: روز شهادت شهید مدرس روز مجلس نامگذاری شده زیرا وی الگو و گل سر سبد مجلس و مجلسیان و سرمشق بسیار سختی برای منتخبان است.
وی با اشاره به اینکه شهید مدرس، دانشمندی مبارز و شجاع بود، تاکید کرد: امروز مزار این شهید محل زیارت عاشقان خداست.
حجت‌الاسلام صباحی با اشاره به مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو گفت: بعد از کودتای ۲۸ مرداد آمریکایی ها به سرکوب ملت ایران پیروزی امید بخش گفتند اما مخالفت با آمریکایی ها از دانشگاه تهران آغاز شد.
وی با اشاره به شهادت دانشجویان در روز ۱۶ آذر، بیان کرد: در این روز مقاومت و مخالفت با استکبارستیزی در تاریخ ایران به نام دانشگاه تهران ثبت شده است.
خطیب جمعه کرمان با اشاره به سایر جنایت‌های آمریکا در تحریف واقعیت ادامه داد: در نوار غزه بمب های سنگین را بر سر کودکان می ریزند و اسم آن را دفاع می گذارند و به کاری که مردم غزه می کنند می گویند تروریست این کارها را کرد.

نیروی دریایی همواره در خدمت مردم و انقلاب

فرمانده مرکز آموزش شهدای وظیفه نیروی دریایی سیرجان نیز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نمازجمعه در مصلی امام علی علیه السلام با اشاره به روز نیروی دریایی؛ دریا را سرشار از منابع غنی و نفت و مواد معدنی دانست و گفت: به این جهت اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست.
امیر دریادار دوم نعمت‌الله جلیلیان با بیان اینکه نیروی دریایی همواره در خدمت مردم و انقلاب بوده است؛ افزود: این نیرو در دوران دفاع مقدس بیش از ۲۵ عملیات و ۱۰ هزار اسکورت انجام داده که گل سرسبد آن عملیات مروارید است که هفتم آذرماه سال ۵۹ انجام شد.
وی با افزودن این مطلب که در عملیات‌های شهید صفری و اشکان هم مواردی از وضعیت نظامی ایجاد کردیم که به لطف خدا صادرات نفت عراق را در سال ۵۹ به طور کلی از بین بردیم؛ به دستاوردهای عملیات مروارید اشاره و تصریح کرد: این عملیات با استفاده از بکارگیری یگان‌های شناوری و یگان های تکاور و ۱۰ هزار اسکورت صورت پذیرفت.
امیر جلیلیان عدم غافلگیری در برابر دشمن را راهبرد نیروی دریایی در دفاع مقدس خواند که همه تحرکات را در آب‌های سرزمینی و سواحل رصد کرده و عملیات بزرگ مروارید موید این مهم است و افزود: تنها ۶۷ روز پس از جنگ نیروی دریایی با کمک نیروی هوایی و سایر رزمندگان این عملیات را رقم زد و توانست انواع ناوشکن سبک و سنگین دشمن را با استفاده از تجهیزات نظامی آن زمان زمین‌گیر کند.
وی با افزودن این مطلب که حفظ سیادت دریایی تا پایان جنگ و عدم تحرک دشمن در خطوط دریایی و قطع خطوط مواصلاتی و شاهرگ حیاتی او و جلوگیری از صادرات نفت عراق را از دیگر دستاوردهای این عملیات است خاطرنشان کرد: امروز دریاها نقش اساسی در حمل و نقل کالاها دارند و تصمیم جمهوری اسلامی در آن مقطع تاریخی جنگ اجازه به رژیم بعث نداد که جلوی صادرات و واردات ما را بگیرد.
فرمانده مرکز آموزش شهدای وظیفه نیروی دریایی سیرجان به بهینه‌سازی سامانه‌ها و ارتقا توان رزمی خیلی خوبی که کمتر کشوری در غرب آسیا دارد؛ اشاره و تصریح کرد: سامانه‌های موشکی یگان‌های پروازی و سامانه‌های راداری و طراحی و ساخت شناورهای سنگین و نیمه سنگین در دستور کار است و مجموعه نیروی دریایی با ارتباط با دانشمندان و دانشگاه ها و مراکز علمی هر روز شاهد دستاورد بزرگی است.
وی الحاق ناوشکن دیلمان در خزر به عنوان تازه‌ترین دستاورد نیروی دریایی را برگ زرین و افتخارآمیز دیگری برای ملت ایران دانست و افزود: تدابیر فرماندهی معظم کل قوا برای تمدن سازی و راه‌یافتن به دریاها و اقیانوس های بزرگ را در دستور کار داریم.
امیر دریادار دوم جلیلیان به افتخارآفرینی که توسط ناوگروه ۸۶ برای اولین بار نصیب جمهوری اسلامی شد اشاره و بیان کرد: نزدیک به ۲۳۵ روز پایداری در دریا و بیش از هشت ماه دریانوردی با توجه به شرایط حاکم بر دریا بسیار سخت است اما این افتخار دور دنیا را انجام دادیم و به آن افتخار می کنیم و با تمام توان از کیان نظام همواره دفاع کردیم و اینها همه از تدابیر فرماندهی معظم کل قوا است‌.
وی در بخش دیگری از سخنانش گوشه‌ای از اقدامات شاخص نیروی دریایی را از سال ۸۸ تا کنون فهرست کرد و در همین رابطه گفت: بیش از ۹۲ ناوگروه در دریا داشتیم که علاوه بر خلیج فارس و جزیره هرمز و دریای سرخ و باب المندب که شناورهای ما آنجا حضور می یابند که تجارت ایران برای لحظه ای دچار خلل نشود؛ حافظ مسائل اقتصادی کشورمان هستند.
فرمانده مرکز آموزش شهدای وظیفه نیروی دریایی سیرجان ادامه داد: تعداد گشت و اسکورت و حمایت نیروی دریایی برای سایر سازمان‌ها و کشورهایی که نیاز به ما داشتند چهار هزار و ۹۹۰ مورد بوده و بیش از ۲۹۰ درگیری با دزدان دریایی داشتیم که مشکلات زیادی برای خطوط مواصلاتی ما ایجاد می کرد.
وی افزود: طی این مدت تعداد کل واحدهای نظامی رهگیری شده بیش از ۸۳ هزار مورد توسط ناوگروه‌ها بوده و هر شناوری در خلیج فارس تردد کند با اجازه جمهوری اسلامی است.
امیر جلیلیان تعداد کل شناورهای رهگیری شده را بیش از ۱۸۲ هزار مورد؛ مدت دریانوردی نیروی دریایی جمهوری اسلامی را پنج هزار و ۶۲۸ روز توسط ۹۲ ناوگروه یاد شده و مسافت طی شده را ۶۹۱ هزار مایل دریایی برابر با بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار کیلومتر دانست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha