۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۸:۳۰
کد خبرنگار: 2843
کد خبر: 85308731
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

آب و هوای فارس توسط ۳۰۰ ایستگاه هواشناسی در حال رصد است+فیلم

شیراز-ایرنا-مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: آب و هوای استان توسط بیش از ۳۰۰ ایستگاه هواشناسی از انواع مختلف بوسیله کارشناسان متخصص و آموزش دیده، بدون وقفه پایش و پردازش می شود.

مسعود حقیقت، شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا قبل از دولت سیزدهم ۲۸۱ ایستگاه در سطح این استان وجود داشت که با پیگیری های انجام شده خوشبختانه در ۲ سال گذشته تعداد ۲۵ ایستگاه دیگر هم اضافه شد که می توان گفت که در همه مناطق فارس حداقل یک ایستگاه از انواع مختلف آن وجود دارد.

وی در تشریح انواع ایستگاه های هواشناسی گفت: ایستگاه هایی از نوع اقلیم شناسی خودکار، باران سنجی خودکار، باران سنجی دستی، سینوپتیک یا همدیدی، فرودگاهی، ایستگاه‌های مخصوص رصد جو بالا، ایستگاه‌های هواشناسی کشاورزی در استان فعالیت می کنند.

حقیقت با اشاره به اینکه سازمان هواشناسی کشور و به تبع آن ادارات کل هواشناسی استانها سه وظیفه اصلی را در مقابل همه اقشار مختلف جامعه عهده دار است؛ ادامه داد: وظیفه نخست، پایش، پردازش سیستمها و پارامترهای جوی است، وظیفه دوم پیش بینی و پیش آگاهی و وظیفه سوم هم اطلاع رسانی است.

مدیرکل هواشناسی استان فارس ادامه داد: همه ایستگاه های موجود در استان به طور منظم با تلاش و دانش کارشناسان هواشناسی سینوپتیکی(همدیدی) و سنجنده‌های بروز در حال تولید اطلاعات دقیق و استاندارد هواشناسی برای استفاده دستگاههای مرتبط، مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی وعموم مردم جامعه است.

حقیقت افزود: خوشبختانه استان فارس درگیر پدیده های مختلفی که دیگر استانها با آن مواجه هستند همانند پدیده گرد و غبارنیست .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha