۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85308897
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۰۰ معتاد خراسان‌شمالی زیر پوشش طرح «مدیریت مورد» قرار گرفتند

بجنورد- ایرنا- دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: ۲۰۰ معتاد بهبودیافته بی بضاعت استان از ابتدای سالجاری تاکنون با هدف عدم بازگشت به اعتیاد زیر پوشش طرح «مدیریت مورد» قرار گرفتند.

ابوالحسن نجفی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: «مدیریت مورد» طرحی است که در آن دو هفته قبل از ترخیص فرد بهبود یافته از مراکز ترک اعتیاد، وضعیت خانوادگی و معیشتی وی توسط مددکاران بررسی و در صورت نیاز یا به نهاد های حمایتی معرفی می شود و یا برنامه هایی برای توانمند سازی او اجرا می شود.

وی افزود: این طرح از موضوعاتی است که در حوزه مقابله با اعتیاد کمتر به آن توجه شده در حالی که دلیل بازگشت بسیاری از بهبودیافتگان، رعایت نشدن کامل این چرخه و مسایلی همچون معیشت، وضعیت روحی و اشتغال پس از ترک اعتیاد است.

نجفی یادآور شد: اکنون ۲ مرکز مدیریت مورد در بجنورد فعال است که تشکیل سومین مرکز نیز در شهرستان شیروان در دستورکار قرار دارد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با تاکید بر توانمندسازی بهبودیافتگان، گفت: بسیاری از این افراد بعد از ترک اعتیاد برای پیدا کردن شغل با مشکل مواجه می شوند در حالی می توان با برگزاری کارگاه های حرفه آموزی آنها را توانمند کرد.

وی افزود: برای توانمندسازی معتادان بهبودیافته هم اکنون مهارت های برق ساختمان و مکانیک خودرو در مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد منطقه لنگر بجنورد آموزش داده می شود.

نجفی با اشاره به تشکیل مجمع خیران یاری گران زندگی در استان، گفت: خراسان شمالی چهاردهمین استانی بود که این مجمع خردادماه امسال با هدف توانمندسازی و اشتغالزایی معتادان بهبودیافته تشکیل شد.

میزان شیوع اعتیاد در خراسان شمالی نسبت به جمعیت فعال استان ۷.۲۱ درصد است که یک و نیم درصد این جمعیت فعال درگیر اعتیاد را بانوان استان تشکیل می‌دهند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha