۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85309259
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۲ نویسنده همدانی در جمع برگزیدگان جایزه بین المللی شهید سلیمانی لبنان

همدان-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: مونا اسکندری و رقیه کریمی، نویسندگان همدانی در جمع ۱۰ برگزیده و کاندیدای سومین دوره جایزه بین المللی شهید قاسم سلیمانی لبنان شدند.

مسعود ویژه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این دوره از جشنواره که با حضور نویسندگان مختلفی از ۱۴ کشور برگزار می شود مونا اسکندری در بخش داستان کوتاه با اثر "گفتگوهای کوتاه" و رقیه کریمی در بخش فیلمنامه کوتاه با اثر"سیاه و سفید" به مرحله پایانی این جشنواره راه پیدا کردند.

وی ادامه داد: برگزیدگان نهایی بخش های مختلف جایزه جهانی شهید سلیمانی ۱۰ روز دیگر در آیین اختتامیه این جشنواره در بیروت لبنان معرفی می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان همچنین گفت: رقیه کریمی در دوره اول این جشنواره که در بیروت لبنان برگزار شد، رتبه سوم را به خود اختصاص داده بود.

ویژه همچنین گفت: جایزه جهانی شهید سلیمانی برای ادبیات مقاومت در سال ۲۰۲۱ به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان محور مقاومت و فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار حاج قاسم سلیمانی راه اندازی شد.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، اعتلا بخشی به خلاقیت در محور مقاومت و تبدیل موضوعات مربوط به جهان اسلام به مسائل بین المللی و تبدیل آنها به بزرگ ترین دغدغه جهان بشریت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha