۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85309364
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح انتقال آب شرب به جاجرم خراسان‌شمالی بهره برداری شد

بجنورد- ایرنا- طرح خط انتقال آب شرب از منطقه «تنگه گزی» به جاجرم امروز (شنبه) در آیینی با حضور استاندار خراسان‌شمالی و جمعی از مسوولان استانی بهره‌برداری شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در حاشیه بهره برداری از این طرح آبرسانی اظهار کرد: این طرح شامل اجرای خط انتقال با یکهزار متر لوله پلی اتیلین و ۳۰۰ متر لوله فولادی است.

رضا نعیمی افزود: برای اجرای طرح انتقال آب شرب از منطقه «تنگه گزی» به جاجرم ۲۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح های آبرسانی در سه روستای شهرستان بام و صفی آباد گفت: این طرح های آبرسانی در روستاهای «زنفت»، «قارضی» و «گوه جان» شهرستان بام و صفی آباد اجرا و یک هزار و ۵۴۰ نفر از آب شرب سالم بهره مند شدند.

نعیمی تصریح کرد: طرح های آبرسانی شامل اجرای سه هزار و ۴۸۰ متر خط انتقال از روستای «زنفت» تا «قارضی» و سه هزار و ۲۵۰ متر خط انتقال در روستای «گوه جان» است.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها و ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها دارد.

هشت سد در خراسان شمالی با توان تنظیم ۲۳۴ میلیون مترمکعب آب در حال بهره برداری است اما خشکسالی امسال ذخیره آب سدهای خراسان شمالی را به کمتر از ۴۰ درصد رسانده است.

شهرستان جاجرم در جنوب غربی استان خراسان شمالی با مساحت سه هزار و ۶۵۴ کیلومتر دارای سه شهر جاجرم، سنخواست و شوقان، سه بخش، پنج دهستان و ۵۵ آبادی است.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha