طرح آبرسانی در ۱۶۴ روستای خراسان‌شمالی در حال اجرا است

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی گفت: طرح جهاد آبرسانی در ۱۶۴ روستای استان در حال اجرا است که با تکمیل آن ۶۷ هزار نفر از آب پایدار بهره‌مند می شوند.

به گزارش ایرنا، رضا نعیمی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: طرح جهاد آبرسانی خراسان شمالی در قالب مجتمع های؛ ۶۷ روستایی پایین دست سد "شیرین دره"، ۲۹ روستایی "زیدر سرانی" بجنورد، ۵۵ روستایی "پرسه سو" رازوجرگلان و ۱۳ روستایی "کهنه جلگه" مانه و سملقان در حال اجرا است.

به گفته وی؛ این طرح به ارزش ۵۵۰ میلیارد تومان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه اجرا می شود.

نعیمی با بیان اینکه طرح جهاد آبرسانی در خراسان شمالی اینک ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: اجرای ۴۰۳ هزار و ۴۴۰ متر خط انتقال، ۴۷۱ هزار و ۸۰۰ متر شبکه توزیع و احداث ۲۶ هزار و ۳۲۰ متر مکعب مخزن ذخیره آب شرب از اهداف اجرای این طرح آبرسانی است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد آبرسانی ۱۱۴ روستای استان با مشارکت خیران، افزود: تاکنون یک قرارداد آبرسانی مجتمع ۱۸ روستایی در شهرستان های مانه و سملقان و رازوجرگلان و ۲ قرارداد ۲۴ و ۵۷ روستایی در شهرستان اسفراین و یک قرارداد ۳۵ روستایی در سطح خراسان شمالی با مشارکت خیران اجرا شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ادامه داد: همچنین یک قرارداد آبرسانی ۴۷ روستایی در سطح استان نیز در حال اجرا است.

طرح آبرسانی در ۱۶۴ روستای خراسان‌شمالی در حال اجرا است

استفاده از آب های زیرزمینی در اولویت طرح های آبرسانی

استاندار خراسان شمالی نیز گفت: مساله آب همواره به عنوان یکی از دغدغه های استان مطرح بوده است که برای رفع آن باید وزارت نیرو توجه ویژه ای داشته باشد و پروژه های آبرسانی نیز با جدیت دنبال شود.

محمدرضا حسین نژاد افزود: در مسیر اجرای پروژه های آبرسانی، بهره گیری از آب های زیر زمینی ظرفیت خوبی برای به حداقل رساندن تنش آبی خراسان شمالی است.

وی با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی در روستاهای خراسان شمالی، اظهار کرد: گرچه در اجرای طرح جهاد آبرسانی از ظرفیت نیروی بسیج استفاده می شود اما نباید از ظرفیت خیران که همواره در این حوزه پیشقدم بوده اند، غافل شویم.

به گزارش ایرنا، ۲۰۰ روستای خراسان شمالی دچار تنش آبی است و از این تعداد ۷۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود.

خراسان شمالی در منطقه خشک و نیمه خشک ایران قرار گرفته است که علاوه بر این موضوع در دهه های اخیر وقوع پدیده تغییر اقلیم، یکی از عوامل تاثیرگذار بر منابع آبی این استان بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha