۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۷
کد خبر: 85309470
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وحشت از گسترش فرهنگ حمایت از آرمان فلسطین در مدارس انگلیس

لندن – ایرنا – یک اندیشکده دست راستی در انگلیس با انتشار گزارشی تحریک‌آمیز درباره مشارکت دانش‌آموزان در تظاهرات ضد اسرائیلی و گسترش فرهنگ حمایت از آرمان فلسطین در میان نسل جوان این کشور هشدار داد.

به گزارش ایرنا، اندیشکده دست راستی پالیسی اکسچینج گزارش داد که از آغاز جنگ غزه تاکنون صدها تن از دانش‌آموزان برای شرکت در تظاهرات حامیان فلسطین کلاس‌های درس خود را رها کرده‌اند.

بر اساس این گزارش‌ در تظاهرات ضد اسرائیلی ۱۶ نوامبر ۴۰۰ کودک مشارکت کرده و ۳۰۰ دانش‌آموز هم در جلسات آموزشی با حضور نمایندگان مجلس به دلیل تحولات فلسطین شرکت نکردند.

پالیسی اکسچینج ادعا کرده که والدین دانش‌آموزانی که غیبت کرده‌اند به مدارس گفته‌اند که فرزندان‌ آنها به دلیل مشارکت در تظاهرات جریمه نمی‌شوند. این اندیشکده انگلیسی با سیاه‌نمایی درباره حمایت از آرمان فلسطین، زنگ خطر را در حوزه آموزش این کشور به صدا درآورده است.

در همین حال گیلیان کیگان وزیر آموزش انگلیس دیشب (جمعه) در اظهاراتی مدعی شد که مقدم شمردن کنشگری نسبت به مسائل درسی قابل‌قبول نیست.

وی گفت: بچه ها باید در مدرسه باشند. هرچند من همیشه جوانان را به شرکت در رویدادهای جهانی تشویق می کنم، اما انجام این کار با پیوستن به تظاهرات در حین برگزاری کلاس درس، غیرقابل قبول است.

وزیر آموزش انگلیس ادعا کرد: من به شکلی عمیق نگران هستم که گروه‌های سیاسی کودکان را تشویق می‌کنند تا به قیمت ترک کلاس‌های درس به تظاهرات بپیوندند. گروه های مبارزاتی که در برخی موارد دارای دیدگاه های افراطی هستند، نباید از کودکان به عنوان ابزار سیاسی استفاده کند.

این گزارش درحالی منتشر می‌شود که ۲ هفته پیش هزاران تن از دانش‌آموزان سراسر انگلیس به‌نشانه اعتراض علیه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی و برای اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین، کلاس‌های درس خود را رها کرده و دست به تظاهرات زدند.

دانش‌آموزان مقاطع مختلف از شمال تا جنوب و شرق تا غرب انگلیس، در اقدامی نمادین به خیابان‌ها سرازیر شده و شعار آزادی فلسطین را سردادند. آن‌ها علاوه بر حمل پرچم فلسطین، پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آن‌ها عبارت‌هایی در محکومیت نسل‌کشی و توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نوشته شده بود.

این حرکت اعتراضی پس از آن برگزار شد که نمایندگان پارلمان انگلیس برخلاف دیدگاه افکار عمومی، به طرح پیشنهادی یکی از احزاب سیاسی این کشور درباره برقراری آتش‌بس در غزه رای موافق ندادند. در این رای‌گیری ۱۲۵ نفر از نمایندگان به این طرح رای موافق و ۲۹۳ نماینده رای مخالف دادند.

حامیان فلسطین طی هشت هفته گذشته ده‌ها تظاهرات علیه جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت تمام قد دولت لندن از این رژیم جنایتکار برگزار کرده‌اند. آن‌ها قصد دارند امروز هم در مناطق مختلف انگلیس تظاهرات کنند تا ندای مظلومیت مردم فلسطین در سراسر این کشور شنیده شود.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد.

نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه و در اولین روز از پایان آتش‌بس در غزه، حملات همه‌جانبه خود علیه شهروندان این باریکه را از سر گرفته و بیش از ۱۷۸ فلسطینی را به شهادت رساندند.

نیروهای مقاومت فلسطین و لبنان نیز در پاسخ به این جنایت‌ها تجمعات نظامیان صهیونیستی را هدف قرار دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha