۳۶ کودکستان خراسان‌شمالی مجوز فعالیت از آموزش و پرورش ندارد 

بجنورد-ایرنا- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تاکنون ۳۶ کودکستان فاقد مجوز فعالیت از آموزش و پرورش استان شناسایی شده است که پیش بینی می شود شمار این مراکز تربیتی بدون مجوز بیشتر باشد.

عصمت بدخشان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس قانون، کودکستان ها باید از آموزش و پرورش مجوز داشته باشند و در غیر این صورت پلمب می شوند.

وی افزود: برخی کودکستان ها مجوز خود را از سازمان های مختلف همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و یا شهرداری ها دریافت کرده اند که باید برای ادامه فعالیت خود مجوزهای لازم را از آموزش و پرورش دریافت کنند.

بدخشان با اشاره به اینکه دریافت مجوز برای راه اندازی کودکستان در ۲ مرحله‌ انجام می شود، گفت: متقاضیان ابتدا باید برای دریافت مجوز تاسیس کودکستان درخواست دهند و سپس برای فعالیت، مجوز دریافت کنند.

وی با بیان اینکه درخواست متقاضیان با بارگزاری مدارک در سامانه مورد بررسی قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: ۳۸۹ کودکستان استان در مرحله نخست در سامانه ثبت نام کرده اند و ۲ کودکستان هم مجوز فعالیت دریافت کردند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی یادآور شد: مسوولیت کودکستان ها از سال گذشته به آموزش و پرورش واگذار شده است و بر این اساس تمامی کودکستان‌ ها باید در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ثبت نام کرده و برای دریافت مجوز اقدام کنند.

وی با بیان اینکه هنوز آمار دقیق از شمار نوآموزان و کودکستانی های استان در دست نیست، گفت: برآورد می شود بیش از ۱۴ هزار نوآموز و کودکستانی در مراکز مختلف حضور دارند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha