برگزاری مانور زلزله و آتش سوزی زمستانی در شرکت گاز استان کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - مانور زلزله و آتش سوزی در سطح ب به منظور آمادگی زمستانی و نیز جهت مقابله با حوادث احتمالی روز پنجشنبه در شهر کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در حاشیه برگزاری این مانور اظهار کرد: این مانور به منظور آمادگی زمستانی و نیز جهت مقابله با حوادث احتمالی به همت امور HSE و پدافند غیر عامل، مانور زلزله و آتش سوزی در سطح B و در سه محل اداره مرکزی، TBS میدان شهدا، CGS شماره یک شهرک کیهانشهر برگزار شد.

ناصر حسینی افزود: هدف از این مانور اداره و رهبری همه فعالیت‌ها از قبیل پیش‌بینی، پیشگیری، کاهش خسارت و ایجاد آمادگی و مقابله با بلایای طبیعی ناگهانی، کاهش آسیب‌پذیری در برابر تهدیدات و بلایای طبیعی، شناسایی نقاط ضعف و قوت، بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان همچنین تفکیک نقش‌ها و مسئولیت‌ها، سنجش برآورد میزان کمبودها و نیازهای آموزشی، نیروی انسانی، تجهیزات و ... با رویکرد خودکفایی و خوداتکایی را از دیگر اهداف این مانور برشمرد.

حسینی یادآور شد: سنجش میزان آمادگی نفرات واکنش در شرایط اضطراری، حصول اطمینان از عملکرد صحیح طرح‌ها و روش‌های مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در شرایط واقعی، هماهنگی بین بخشی همکاران با یکدیگر وبا سایر دستگاه ها بخشی دیگر از اهداف ما از برگزاری این مانور بود.

برگزاری مانور زلزله و آتش سوزی زمستانی در شرکت گاز استان کرمانشاه

وی با اشاره به تدوین سناریو مانور تست امور HSE و پدافند غیر عامل شرکت گاز استان و ارسال آن به اعضای کمیته مدیریت بحران شرکت و سایر همکاران جهت اطلاع از نحوه چگونگی برگزاری مانور، گفت: پیش از مانور اقدام به برگزاری جلسه هماهنگی با حضور نمایندگان تام الاختیار سازمان آتش نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی شد.

وی ادامه داد: سازمان آتش نشانی کنترل و مهار آتش سوزی ایستگاه TBS شهدا، راهنمایی و رانندگی استان مدیریت ترافیک و مرکز اورژانس استان امداد و نجات مصدوم و اعزام آن ها به مراکز درمانی و نیروی انتظامی استان کرمانشاه وظیفه تامین امنیت این مانور را بر عهده داشتند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: واحدهای درون سازمانی از جمله واحد بهره‌برداری شرکت گاز استان وظیفه مدیریت و اعزام اکیپ های عملیاتی امداد و تعمیرات جهت رفع آسیب های وارده به ایستگاه ها ، انشعابات علمک و...و واحد امور HSE و پدافند غیرعامل وظیفه ارزیابی اکیپ های عملیاتی و تجهیزات و واحد حراست وظیفه تخلیه ساختمان، حفظ امنیت و هدایت کارکنان به محل تجمع ایمن ، اطلاع رسانی وقوع زلزله را بر عهده داشتند.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است؛ ضریب نفوذ گاز در بخش شهری استان هم اینک ۹۹/۹ و در بخش روستایی ۹۲ درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha