زمین چمن مصنوعی ویژه مدارس استثنایی کردستان به بهره‌برداری رسید

سنندج- ایرنا- دومین زمین چمن مصنوعی (درون مدرسه ای) استان کردستان روز یکشنبه همزمان با گرامیداشت ۱۲ آذر روز جهانی معلولان و به همت خیرین در مدرسه استثنایی شفای شهرستان قروه به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان روز یکشنبه در آیین افتتاح این چمن مصنوعی اظهار کرد: یکی ازمهم‌ترین برنامه‌های آموزش وپرورش ایجاد امکانات ورزشی عادلانه است و این زمین فوتسال دومین چمن مصنوعی (درون مدرسه ای) مدارس استثنایی استان است که تحول شگرفی را در فضای ورزشی این مدرسه به همراه خواهد داشت.

طالب محمدی افزود: این طرح ورزشی با جذب کمک مالی پنج میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریالی خیرین در مساحت ۸۵۰ متر برای استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه به بهره برداری رسید تا بتوانند در فضای ایمن تر به ورزش بپردازند.

وی خیرین را بزرگترین سرمایه‌های اجتماعی آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: در ۲ سال اخیر ۵۹ نفر از خیرین در این کار خیرخواهانه و خداپسندانه مشارکت جدی داشته اند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در ادامه اظهار کرد: ۱۲۴ دانش آموز در دوره‌های مختلف تحصیلی آمادگی، ابتدایی، پیش‌حرفه‌ای و کاردانش خاص در این مدرسه از آموزش وپرورش استثنایی خدمات آموزشی، پرورشی توانبخشی وحمایتی دریافت می کنند.

وی یادآور شد: با مشارکت و همیاری خیرین در سالهای اخیر اقدامات مناسبی شامل تجهیز و راه اندازی اتاق‌های کاردرمانی، گفتار درمانی، بهداشت، بازی، تاریک، همچنین ایجاد آبنما، توسعه کارگاه خیاطی، تجهیز شهربازی (در محوطه مدرسه)، تعویض سیستم روشنایی مدرسه، تخریب و بازسازی سرویس بهداشتی، بهسازی پنجره های وبهینه سازی سالن اجتماعات در این مدرسه انجام شده است.

محمدی تاکید کرد: از طریق تربیت بدنی دانش آموز دارای نیاز ویژه یاد می گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه و مؤثری داشته باشد و به سازگاری بهتر و خودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha