۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۵۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85230334
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نام نویسی ۹۷ درصد دانش‌آموزان کردستانی قطعی شد

۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۵۲
کد خبر: 85230334
نام نویسی ۹۷ درصد دانش‌آموزان کردستانی قطعی شد

سنندج- ایرنا- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: تاکنون نام نویسی ۹۷ درصد دانش‌آموزان استان برای سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ در مدارس قطعی شده است و دانش‌آموزان در این هفته تعیین تکلیف خواهند شد.

به گزارش ایرنا، طیب سالاروندیان روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان در سنندج اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری ۲۹۰ هزار دانش آموز در ۱۲ هزار و ۷۳۴ کلاس درس، ۳ هزار و ۶۲ مدرسه استان مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازگشایی مدارس انجام شده است، گفت: آیین بازگشایی مدارس اول یا سوم مهر، جشن شکوفه‌ها ۲۹ شهریور و جشن غنچه‌ها ۱۶ مهرماه برگزار خواهد شد و مدارس مجری برای آیین بازگشایی در مرکز استان و شهرستان‌ها تعیین شده اند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان یاداور شد: برای اول مهر ۸۵ پروژه با ۳۲۶ کلاس درس و حدود ۴۰ هزار مترمربع زیربنا تحویل داده خواهد شد، ضمن اینکه برای اول مهر ۳۱۶ مدرسه دولتی نوسازی شده است.

وی همچنین با اشاره به توزیع کتاب های درسی در استان اظهار کرد: تاکنون کار توزیع کتب درسی در شهرستان‌ها و مناطق ۷۰ درصد و در مدارس ۵۷ درصد انجام شده است و در این زمینه رتبه ۹ کشور را داریم.

بیش از ۱۳ هزار کردستانی در مسیر سواد قرار می گیرند

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: براساس سهمیه ابلاغی نهضت سوادآموزی امسال، ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر از بیسوادان و کم سوادان استان زیرپوشش آموزش‌های سوادآموزی قرار خواهند گرفت.

گلبهار خسروی افزود: از این تعداد پنج هزار و ۳۰۰ نفر در دوره سوادآموزی، چهار هزار و ۵۰۰ نفر در دوره انتقال و چهار هزار نفر در دوره تحکیم خواهد بود، ضمن اینکه با توجه به آغاز کلاس گذاری ما از شهرور ماه درخواست می شود این موضوع در صدر کار شورای پشتیبانی سوادآموزی باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۴ هزار و ۶۵۷ نفر از جامعه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال استان بی سواد هستند، گفت:بر اساس قانون در هر شهرستان تنها ۲۰ درصد افراد بالای ۴۹ سال می‌توانند در کلاس‌های سواد آموزی شرکت کنند و اولویت ما افراد بین ۱۰ تا ۴۹ سال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha