۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۹:۱۳
کد خبر: 85310009
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۲۳۶ تُن انواع گونه های میگو در قشم استحصال شد

۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۹:۱۳
کد خبر: 85310009
۲۳۶ تُن انواع گونه های میگو در قشم استحصال شد

قشم - ایرنا - رییس شیلات شهرستان قشم گفت: ۲۳۶ تُن انواع گونه های میگو در فصل صید این آبزی توسط صیادان قشمی در صیدگاه های این جزیره استحصال شد.

علیرضا گلشنی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ۳۲۵ صیاد با ۲۵ فروند لنج از نیمه اول مهر تا اواخر آبان امسال در صیدگاه های هرمزگان از "سیریک تا درگهان" به صید میگو پرداختند که ۱۷۲ تُن میگوی "موزی" و ۶۴ تُن میگوی " سرتیز" و "گنتک "صید کردند.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی سواحل و صیدگاه های اطراف جزیره قشم هم اکنون ۶ هزار و ۹۵۸ صیاد با۲۵۴ فروند لنج و ۷۸۲فروند قایق صیادی از طریق ماهیگیری امرار معاش می کنند، همچنین انواع روش‌های صید جنوب کشور در این شهرستان صورت می گیرد.

رییس شیلات شهرستان قشم توضیح داد: حدود ۳۴ درصد صید استان هرمزگان متعلق به شهرستان قشم است.

گلشنی زاده اضافه کرد: این شهرستان قطب صید ماهیان سطح زی ریز (ساردین و متوتا) است و حدود ۶۴ هزار تُن و پنجاه درصد صید استان رابه خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، میگو ها انواع گوناگونی دارند که در آب شور و شیرین و هم در مناطق گرم و سرد یافت می شوند. بیش از ۳۰۰ گونه از آنها در سر تا سر جهان وجود دارند که میگوهای موجود در آب های خلیج فارس و دریای عمان از نوع گرمسیری است.

میگوی موزی، ببری سبز، سفید هندی، سر تیز و خنجری از میگوهای موجود در آب های قشم هستند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha