۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۲۱
کد خبر: 85614036
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

صیادان میگو در قشم به دریا زدند

۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۲۱
کد خبر: 85614036
صیادان میگو در قشم به دریا زدند

قشم - ایرنا - رییس شیلات شهرستان قشم گفت: صیادان این جزیره امروز سه شنبه با اعلام کمیته مدیریت صید استان هرمزگان و براساس نتایج گشت‌های تحقیقاتی پژوهشکده میگوی کشور مستقر در این استان، صید میگو را در آب های خلیج فارس آغاز کردند.

علیرضا گلشنی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: صیادان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس امروز با ٣٥ فروند موتور لنج صیادی در زمان صید میگو در آب‌های صیدگاه های استان هرمزگان مشغول فعالیت شدند.

وی ادامه داد: در فصل صید میگو بالغ بر ٣٠٠ نفر مشغول فعالیت صیادی هستند.

رییس شیلات شهرستان قشم یادآور شد: سال گذشته بیش از ١٣١ هزار تن انواع آبزی در آب های این جزیره صید شد که ٢٢٤ تن آن میگو بوده است.

به گزارش ایرنا، طرح دریابست از دوم تا نهم مهر ماه با هدف بازسازی ذخایر، تخم ریزی آبزیان بارور، جلوگیری از صید غیرمجاز اجرا شد.

با اجرای طرح ممنوعیت عمومی صید تمامی گونه های آبزی (دریابست)، شرایط بهتری برای رشد و تکثیر و احیای نسل آبزیان در زیستگاه های طبیعی این جزیره فراهم شده است.

صید میگو در ۷۰۰ کیلومتر مربع از صیدگاه های استان هرمزگان از شهرستان سیریک آغاز شده و در صیدگاه منطقه طولا در شهرستان قشم به پایان می رسد.

ناوگان صیادی قشم با ۲ هزار و ۶۵۰ شناور شامل ۲ هزار و ۴۰۰ فروند قایق و ۲۵۰ فروند لنج صیادی زمینه اشتغال ۱۰ هزار نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است که با احتساب مشاغل مرتبط بیش از ۱٥ هزار نفر از این بخش ارتزاق می کنند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha