آمریکا شریک اسرائیل در نسل کشی‌های غزه است

غزه-ایرنا- نائب رئیس هیات مستقل حقوق بشر نوار غزه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در این منطقه با اشاره به حمایت های گسترده آمریکا از رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی دفاع غزه تاکید کرد که واشنگتن شریک تل‌آویو در نسل‌کشی‌های غزه است.

"جمیل سرحان"، حقوقدان فلسطینی و نائب رئیس هیات مستقل حقوق بشر نوار غزه امروز (یک شنبه) در گفت‌ وگو با ایرنا، از جامعه بین‌المللی خواست که اقدامات جدی در راستای توقف نسل‌کشی ملت فلسطین توسط رژیم صهیونیستی بر اساس ماده ۲ توافق منع نسل‌کشی اتخاذ کند.

وی با اشاره به جنایات ادامه دار رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه گفت: بر اساس این ماده کشتار، آزار روحی و مادی و شرایط معیشتی بوجود آمده که زندگی مردم غزه را تهدید می‌کند، بخشی از نسل‌کشی صهیونیست ها به شمار می‌رود.

این حقوقدان فلسطینی خاطرنشان کرد: بر اساس این توافق و همه چنین بر اساس اصول اخلاقی جامعه بین‌المللی باید به رژیم اسرائیل برای توقف جنایاتش فشار بیاورد تا این جنایت‌ها متوقف شود.

وی بااشاره به این که اشغالگران صهیونیست همچنان مورد حمایت قرار می‌گیرد و شریکی به نام آمریکا دارند، افزود: آمریکا شریک عملی و حامی رژیم صهیونیستی است و پوششی برای جنایت‌های آن ایجاد می‌کند و در حقیقت بخشی از اقدامات نسل‌کشی را انجام می‌دهد.

حقوقدان فلسطینی: آمریکا شریک اسرائیل در نسل کشی‌های غزه است

نائب رئیس هیات مستقل حقوق بشر تاکید کرد که جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان آن در غزه هرچه زودتر باید متوقف شود.

بر اساس این گزارش، اخیرا شورای سازماندهی حقوق بشری فلسطینی دیدار با کریم خان، دادستان دادگاه بین المللی کیفری در جریان سفرش به رام الله را نپذیرفت و دلیل این امر حمایت کریم خان از رژیم اسرائیل است.

سرحان در خصوص مواضع کریم خان نیز گفت: او در اتخاذ اقدامات قانونی درخصوص سه پرونده مربوط به فلسطین کندی و همدستی می کند؛ سه پرونده شهرک‌سازی، تجاوزهای نظامیان صهیونیست در سال۲۰۱۴و پرونده اسرای فلسطینی بر روی میز او بود، اما از زمان روی کار آمدنش در سال ۲۰۲۱ هیچ اقدامی در هیچ یک از این پرونده‌ها انجام نداد.

این حقوقدان فلسطینی در ادامه تاکید کرد: ما بیانیه‌های متعددی صادر کردیم و در اعتبار و بی طرفی این شخص شک و تردید داشتیم، اما اتفاقاتی که رخ داد ثابت کرد که وی فردی معتبر و بی طرف نیست. او به گذرگاه رفح آمد اما متاسفانه تسلیم مطالبات و شروط اشغالگران شد و وارد نوار غزه نشد و اکنون نیز در رام الله است؛ ما به عنوان موسسه‌های حقوقی او را تحریم کرده و به دلایل همدستی اش با رژیم صهیونیستی و عدم اتخاذ موضع بیطرفانه در راستای منافع قربانیان فلسطینی با وی دیدار نمی‌کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد که تحریم دادستان به معنای تحریم دادگاه بین المللی کیفری نیست و حقوقدانان فلسطینی به تلاش های خود برای توقف نقض قوانین ادامه می دهند؛ ما در مقابل این بی قانونی ها دست بسته نمی نشینیم و برای اثبات آن‌ها به تلاش‌های خود ادامه می دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha