ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه/ پاسخ موشکی و خمپاره‌ای مقاومت

تهران- ایرنا- نیروهای مقاومت فلسطین به تداوم جنایت های ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم مناطق مختلف نوار غزه با حملات موشکی و خمپاره ای پاسخ دادند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه المیادین، بمباران منازل مسکونی ساکن غزه ادامه دارد و جنگنده های رژیم صهیونیستی همچنان غیرنظامیان در غزه را به خاک و خون می کشند.

در جدیدترین جنایت صهیونیست ها در غزه، جنگنده های رژیم اشغالگر با بمباران یک منزل مسکونی در در شرق رفح، ۱۰ شهروند فلسطینی را شهید کردند.

بمباران یک منزل مسکونی در اردوگاه خان یونس نیز تاکنون یک شهید و ۱۰ زخمی برجای گذاشته است و یک منزل مسکونی نیز در منطقه الندیم در شرق غزه بمباران شد.

خبرگزاری فلسطینی شهاب نیز اعلام کرد که جنگنده های رژیم صهیونیستی، ۶ منزل مسکونی را در منطقه عسقوله محله الزیتون در شرق غزه بمباران کردند.

براثر بمباران و موشکباران منازل شهروندان در اردوگاه جبالیا نیز شمار زیادی شهید و زخمی شدند.

یک مسجد نیز براثر بمباران جنگنده های رژیم صهیونیستی در محله التفاح در شرق شهر غزه تخریب شد.

نیروهای جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین نیز در پاسخ به این جنایات امروز پایگاه نظامی «صوفا» را با خمپاره هدف قرارداد.

در پی پاسخ موشکی و خمپاره ای گردان های القسام و سرایا القدس نیز آژیرهای خطر در شهرک های صهیونیست نشین کیسوویم، رعیم، مفتاحیم، ماجین، نیر عوز و سیدیروت به صدا درآمد.

محل تجمع نظامیان صهیونیست در خانیونس و دیرالبلح نیز با خمپاره از سوی گردان های القسام هدف قرار گرفت. این گردان ها همچنین از هدف قرار دادن یک تانک رژیم صهیونیستی در غرب منطقه جبالیا با راکت الیاسین 105 خبر داد.

از سوی دیگر سخنگوی سازمان دفاع مدنی غزه در گفت و گو با شبکه الجزیره اعلام کرد که نیروهای امدادی نیز از بمباران های صهیونیست ها در امان نیستند.

«محمود بصل» افزود: با کمبود شدید امکانات و تجهیزات روبرو هستیم و نمی توانیم برای اجسادی که در غزه و شمال آن زیر آوار مانده کاری انجام دهیم.

وی اضافه کرد: اجساد هزاران شهید در زیر آوار است و با این امکانات نمی توانیم برای بیرون آوردن آن ها اقدام کنیم.

به گزارش ایرنا، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه بعد از ظهر دیروز (شنبه) اعلام کرده بود که از زمان ازسرگیری تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به غزه از روز جمعه تاکنون ۱۹۳ فلسطینی شهید و ۶۰۰ تن دیگر مجروح شدند و بدین ترتیب آمار کلی شهدا از زمان آغاز تجاوزات از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون به ۱۵ هزار و ۲۰۷ نفر رسیده است.

وی همچنین شمار کلی مجروحان تجاوز به نوار غزه را ۴۰ هزار و ۶۵۲ نفر اعلام و اضافه کرد که ۷۰ درصد قربانیان تجاوزهای رژیم صهیونیستی را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه ادامه داد: اشغالگران به طور عمد سیستم بهداشتی را هدف قرار می‌دهند تا آنها را از کار بیندازند. ۸۰ هزار نفر در شمال نوار غزه بدون غذا و دارو هستند و بمباران‌ها جانشان را تهدید می‌کند.

القدره همچنین تصریح کرد: برخلاف ادعای اشغالگران، هیچ مکان امنی در کل نوار غزه وجود ندارد.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، اقدام به بمباران مناطق مسکونی، مراکز درمانی و فرهنگی کرد.

در روزهای اخیر آتش‌بس هشت روزه در غزه برقرار شد اما رژیم صهیونیستی صبح جمعه دهم آذرماه پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه، بمباران مناطق مختلف این باریکه، بویژه شهر خان یونس را از سرگرفت و ده‌ها فلسطینی را شهید یا زخمی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha