۱۰هکتار از اراضی بایر ساری با کشت جو احیا شد

ساری- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی ساری از احیاء ۱۰ هکتار اراضی زراعی بایر این شهرستان و کشت جو در آن خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران سید اسماعیل علوی اظهار کرد: برای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان ساری، با احیای ۱۰ هکتار اراضی بلاکشت روستای " برد " پس از پنج سال و با استفاده از ادوات خاک‌ورزی حفاظتی محصول جو کشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: در بازدید از نهر آب اراضی شالیزاری روستا برد، راهکارهای لازم برای حسن اجرای طرح های زیربنایی از جمله، اجرای خط انتقال آب کشاورزی با لوله به نمایندگان روستا ارائه شد.

این مسوول کشاورزی مرکز استان مازندران ادامه داد: روستای برد در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شهرستان ساری واقع بوده و پیگیری و رفع مشکلات بخش کشاورزی در نقاط کم‌برخوردار و دورافتاده از اولویت‌های این مدیریت است.

علوی با اشاره به اهمیت طرح جهش تولید در دیمزارها و نقش آن در افزایش تولید، گفت: سال زراعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ طرح جهش تولید در دیمزارها با افزایش ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته در ۱۷ هزار و ۶۹۰ هکتار اراضی زراعی این شهرستان اجرا خواهد شد.

۱۰هکتار از اراضی بایر ساری با کشت جو احیا شد

به گزارش ایرنا، زمین مازندران را همواره باید قدر بدانیم چراکه این زمین ها برای امنیت غذایی و اشتغال کشور باید حفظ شود، در حال حاضر مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها با همکاری دهیاران در حال شناسایی زمین های بایر هستند.

برسی ها نشان می دهد رها کردن اراضی کشاورزی در قالب زمین‌های بایر پیش مقدمه ورود تغییرکاربری در مازندران است، تغییر کاربری اراضی به خاطر کمبود و مرغوبیت زمین در مازندران بیش از سایر نقاط کشور عرصه را بر کشاورزی این استان تنگ کرده است و با وجود این که این موضوع دغدغه جدی همه مردم و مسوولان استان است، اما همواره علاوه بر سودجویی، راه های فرار از قانون بر اساس تبصره و ماده های قانونی وجود دارد و یکی از این راه ها بایر کردن زمین به عنوان نخستین گام برای تغییر کاربری قانونی است.

۷۲ نوع محصول کشاورزی در مازندران تولید می شود که در ۱۵نوع از جمله برنج با یک میلیون تن، مرکبات با ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن، کیوی، گل و گیاه، دام وطیور و شیلات رتبه اول تا سوم کشور را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha