کارگاه فناوری هوایی در همدان راه اندازی شد

همدان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان گفت: کارگاه فناوری هوایی برای نخستین بار در کشور با همکاری بخش خصوصی در شهر همدان راه اندازی شد.

وهب مختاران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کارگاه با هدف آموزش تعمیر و نگهداری هواپیما راه اندازی و قطعات مورد نیاز این کارگاه وارد مرکز فنی و حرفه ای استان همدان شده و در کارگاه نصب شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان بیان کرد: مجوزهای لازم به بخش خصوص داده شده با این وجود به علت تخصصی بودن کارگاه، یکسری استاندارد نویسی ها در دست انجام است.

مختاران درباره زمان آغاز جذب هنرجو برای کارگاه فناوری هوایی گفت: یکی از برنامه های فنی و حرفه ای تلاش برای دانشگاهی کردن این حرفه با همکاری دانشگاه های فعال استان یا موضوع کار دانش آن در رشته های مختلف است.

کارگاه فناوری هوایی در همدان راه اندازی شد

وی اظهارکرد: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای یکی از اولویت های مهم برای فراهم کردن زمینه اشتغال افراد است اما آموزش مهارت در کشور مظلوم واقع شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان گفت: امروزه یکی از دغدغه های اصلی بنگاه های اقتصادی تامین نیروی انسانی ماهر است در حالیکه فرهنگ کار و کارآفرینی تضعیف شده است.

مختاران یادآوری کرد: پیشتر دانش آموزان و نوجوانان فصل تابستان خود را به یادگیری یک حرفه در بازار کار و کسب مهارت صرف می کردند اما امروزه این فرهنگ تضعیف شده است.

وی گفت: سازمان فنی و حرفه ای در راستای مهارت آموزی برنامه های خوبی در دست اجرا دارد برای نمونه طرح استاد شاگردی و فعالیت در محیط واقعی کار در دستور کار است و ۶۸۰ کارگاه فعال شکل گرفته است.

وی گفت: سازمان فنی و حرفه ای در راستای مهارت آموزی برنامه های خوبی در دست اجرا دارد برای نمونه طرح استاد شاگردی و فعالیت در محیط واقعی کار در دستور کار است و ۶۸۰ کارگاه فعال شکل گرفته است.مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان اظهار کرد: برای داشتن کشوری آباد و سربلند در حوزه آموزش، باید به سمت مهارت آموزی پیش رفت البته در این زمینه گفتمان شکل گرفته و سهمیه هر دستگاه در زمینه اشتغال مشخص شده است.

مختاران ادامه داد: فنی و حرفه ای اقدام به ارتباط گیری با بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف کرده چرا که با نیروهای کنونی به ویژه بازنشست شدن ۱۲۰ نیروی فنی و حرفه ای و جذب نشدن نیروی جدید نمی توانستیم اهداف پیش بیینی شده را تحقق بخشیم.

وی تاکید کرد: چنانچه برنامه ای برای بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در نظر گرفته نمی شد هم اینک ۳۰ درصد کارگاه های فنی و حرفه ای تعطیل می شد در حالیکه با برنامه ریزی ۵۰ کارگاه تولیدی و آموزشی با همکاری بخش خصوصی راه اندازی شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان گفت: این دوره ها با توجه به ظرفیت هر شهرستان شامل بسته بندی آلو و دستگاه پوست گیری آلو در اسدآباد و دستگاه پوست کنی گردو در تویسرکان راه اندازی شده است.

مختاران بیان کرد: ۵۶ مرکز جوار و بین کارگاهی طی ۲ سال گذشته در همدان راه اندازی شده و این کارگاه ها در مجاورت صنایع بزرگ نظیر کارخانه سیمان، شرکت سحر، شرکت الوان ثابت و پگاه با هدف آموزش کسانی که قصد فعالیت در این واحدها را دارند، راه اندازی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha