دوره آموزشی تهیه فرآورده‌های گوشتی در همدان برای اولین بار

همدان- ایرنا- سرپرست مرکز هتلداری و گردشگری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای همدان گفت: برای اولین بار این مرکز اقدام به برگزاری دوره آموزشی تهیه فرآورده های گوشتی (سوسیس و کالباس) کرده است.

فاطمه سرحدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این دوره به مدت ۹۰ ساعت در هشت جلسه برگزار و در هر دوره آموزشی امکان مهارت آموزی برای ۱۰ تا ۱۲ متقاضی وجود دارد.

وی اضافه کرد: مهارت آموزان تنها هزینه اندک ثبت نام اولیه را پرداخت می کنند و دوره آموزشی برای آنها به صورت رایگان برگزار می شود.

سرپرست مرکز هتلداری و گردشگری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای همدان بیان کرد: علاقه مندان در این دوره آموزشی با نحوه تهیه گوشت، یخ زدایی، توزین، مخلوط، چرخ کردن مواد اولیه، عمل آوری گوشت و تهیه فرآورده های گوشتی خام آشنا می شوند.

سرحدی ادامه داد: تهیه فرآورده های گوشتی پخته و نیمه پخته شامل سوسیس و کالباس، قالب زنی، لفاف بندی فرآورده های گوشتی، پختن و سرو کردن فرآورده های گوشتی نظیر سوسیس و بسته بندی در این دوره به علاقه مندان آموزش داده می شود.

وی با بیان اینکه این دوره ۲ روز در هفته برگزار می شود اظهار کرد: بانوان و آقایان علاقه مند می توانند در دوره آموزشی تهیه فرآورده های گوشتی شرکت کنند و محدودیت سنی و جنسی ندارد.

سرحدی خاطر نشان کرد: پس از پایان دوره آموزشی از مهارت آموزان آزمون کتبی و شفاهی دریافت شده و به افرادی که حد نصاب نمره را دریافت کنند گواهی مهارت اعطا می شود.

وی افزود: هم اینک ۲۵ نفر در صف انتظار هستند که پس از اتمام این مرحله برای گروه دوم دوره آموزش تهیه فرآورده های گوشتی برگزار می شود.

۲۲ مرکز دولتی و ۲۱۷ مرکز آموزش خصوصی زیر نظر فنی و حرفه ای استان همدان فعالیت دارند و ۵۰۰ رشته و حرفه را آموزش می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha