قادری: گاز مایع غیریارانه‌ای به قیمت فوب خلیج فارس عرضه نمی‌شود

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گاز مایع غیریارانه‌ای به قیمت فوب خلیج فارس عرضه نمی‌شود، گفت: طبق تصمیم دولت بنا شد گاز مایع عرضه شده در خارج سامانه سدف، تنها ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته باشد.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا گفت: دولت تصمیم خود برای عرضه گاز مایع خارج از سامانه درخواست فرآورده های نفتی (سدف) به قیمت فوب خلیج فارس را تغییر داد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: بر اساس تصمیم اخیر دولت، گاز مایع عرضه شده در خارج از سامانه به متقاضیان تنها ۱۰ درصد افزایش قیمت خواهد داشت.

وی افزود: بر این اساس خریداران گاز مایع در سامانه هر گاز مایع را ۲۹ هزار تومان و خریداران گاز مایع در خارج سامانه، گاز مایع را ۳۰ هزار تومان دریافت می کنند.

به گزارش ایرنا در بند ب، تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲ وزارت نفت از طریق شرکت های تابعه موظف شد نسبت به توزیع گاز مایع و نفت سفید به مصرف کنندگانی که به شبکه سراسری گاز طبیعی دسترسی ندارند و یا در مقاطعی از سال با تشخیص وزارت نفت امکان تحویل گاز طبیعی به آنها وجود ندارد و مجبور به استفاده از سوخت مایع هستند، از طریق سامانه درخواست فرآورده های نفتی (سدف) یا کارت الکترونیک اقدام کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha