دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۵۰۰ پژوهش مقابله جدی با سرطان را آغاز کرد

مشهد-ایرنا-معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۵۰۰ مقاله و مطالعه پژوهشی از دهه فجر پارسال تاکنون در عرصه مبارزه با انواع سرطان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انتشار یافته است.

به گزارش ایرنا، دکتر مجید غیور مبرهن روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مراکز پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت وگو با خبرنگاران افزود: تهیه و تدوین این حجم از فعالیت های پژوهشی در حیطه پیشگیری و درمان و اثرات دارویی، نشان دهنده عزم جدی پژوهشگران این دانشگاه در مسیر مبارزه با سرطان است.

وی با بیان اینکه تمامی پژوهشگران دانشگاهی و غیر دانشگاهی مورد حمایت قرار خواهند گرفت، عنوان کرد: در سطح کشور و همچنین دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اقدامات تحقیقاتی و دستاوردهای قابل توجهی در حیطه پیشگیری، تشخیص و درمان و همچنین اثربخشی داروهای سرطانی صورت گرفته است.

به گفته وی، این تحولات و حرکت ها در مرز دانش، موجب عدم خروج ارز از کشور و کسب افتخارات ملی به دست توانمند متخصصان داخلی کشور شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه سرطان یکی از معضلات اساسی جهان و کشور است تصریح کرد: بنا بر نتایج به دست آمده از این تحقیقات، تغذیه صحیح و سبک زندگی سالم در پیشگیری و درمان بیماریهای غیر واگیر بخصوص سرطانها نقش اساسی دارد.

غیور مبرهن با تاکید بر این که میانگین مصرف میوه و سبزیجات در کشور مطلوب نیست، خاطرنشان کرد: مصرف میوه و سبزیجات به دلیل آنتی اکسیدان بالا، نقش مهمی در پیشگیری از سرطانها دارد.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از روغن های مایع با ترانس کم، عدم استفاده از فست فودها و نوشابه های گازدار، عدم استفاده از دخانیات و انجام فعالیت های بدنی به منظور پیشگیری از چاقی و اضافه وزن نیز در پیشگیری از سرطانها تاثیر گذار است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha